To jeden z tych przypadków, gdy kopia naprawdę różni się od oryginału. I to poważnie. David Kriesel przekonał się o tym, gdy odkrył, że na jednym z jego planów wymiary pokoju zmniejszyły się z 21,11 m do 14,13 m. W kolejnych testach urządzeń Xerox WorkCentre 7535 i 7556 wyszło na jaw, że maszyny szczególnie chętnie zamieniały liczbę 6 w 8 i odwrotnie.

Pomyłki na kopiach dotyczyły też innych znaków. Według Kriesela takie podstawienia cyfr mogą występować we wszystkich dokumentach, jakich miliony kopiuje się w biurach na całym świecie: faktur, zestawień płac, planów konstrukcyjnych w biurach architektów, czy wyników badań krwi w szpitalach. Szokujące jest to, że Xerox nie podjął dotąd żadnej próby usunięcia usterki. Jak podaje na swoim blogu niemiecki specjalista, tę samą wadę ma stare oprogramowanie kopiarki, jak i najnowsze, zainstalowane przez techników firmy sprzedającej maszyny.

Kriesel twierdzi, a jego podejrzenia potwierdza m.in. sieć BBC, że przyczyną problemów jest algorytm o nazwie JBIG2 wykorzystywany w urządzeniach Xeroxa do kompresji obrazu. Aby zmniejszyć rozmiar pamięci niezbędnej do zapisania kopiowanego obrazu dokonuje on subtelnej manipulacji — traktuje „podobne" fragmenty obrazu jako „te same". W związku z tym może podstawić zapisany w pamięci element (z reguły niezbyt dużej powierzchni) zamiast nowego, skanowanego, który wygląda „podobnie". A że 6 może być podobna do 8, albo ramka z wymiarami mieszkania wygląda prawie tak samo jak ramka z wymiarami innego, to już nie jest zmartwieniem programistów.

Zapytany przez sieć BBC prawnik Niri Shan z kancelarii Taylor Wessing uważa, że takie błędy rodzą poważne i niespotykane konsekwencje. — Osoba dostarczająca konkretne liczby i dane jest za to odpowiedzialna. Ale w tym przypadku może się zwrócić do producenta kopiarek i powiedzieć: przecież to wasza wina. BBC informuje również, że od czasu pojawienia się informacji o błędach w kopiach wykonywanych przez urządzenia Xeroxa, zgłaszają się użytkownicy innych urządzeń z tym samym problemem. Więcej na temat kopii niebędących kopiami na stronie Davida Kriesela.