Podcast „Rzecz w tym”: Czy jesteśmy skazani na bipolarny świat technologiczny?

W najnowszym odcinku podcastu „Rzecz w tym” Bogusław Chrabota rozmawia z prof. Pawłem Poszytkiem, ekspertem zajmującym się teorią i praktyką systemów edukacyjnych na Uniwersytecie Stanforda w Kalifornii. Tematem jest rosnąca dominacja Chin i USA w dziedzinie sztucznej inteligencji oraz innowacji technologicznych. Czy Europa – i Polska – mają jeszcze szansę na odegranie istotnej roli w globalnym wyścigu technologicznym?

Publikacja: 30.01.2025 17:00

Podcast „Rzecz w tym”: Czy jesteśmy skazani na bipolarny świat technologiczny?

Foto: tv.rp.pl

W rozmowie pojawia się wątek DeepSeek, nowego chińskiego systemu AI, który wywołał spadki na giełdach i zaniepokoił amerykański sektor technologiczny. Prof. Poszytek podkreśla, że Chiny budują swoją przewagę na ogromnym dostępie do danych, braku regulacji i ścisłej kontroli państwa nad sektorem IT. „Chińczycy szpiegują swoich obywateli. Ich przewaga to populacja licząca półtora miliarda ludzi, na której testują algorytmy” – mówi ekspert. Czy Zachód jest w stanie konkurować z chińskim modelem? Zdaniem gościa podcastu amerykańska przewaga wynika z systemu, który sprzyja liderom i innowacjom:

Tylko 6 zł za pierwszy miesiąc czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Nowe technologie
Chińska rewolucja w sztucznej inteligencji. Czy Ameryka traci przewagę?
Materiał Promocyjny
Kod Innowacji - ruszył konkurs dla firm stawiających na nowe technologie w komunikacji z konsumentami
Materiał Promocyjny
Polska na czele rewolucji technologii kwantowych
Nowe technologie
Niewykrywalny bombowiec strategiczny Sił Powietrznych USA odbył pierwszy lot
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Nowe technologie
Co mówią kury? Naukowcy opracowali tłumacza, użyli sztucznej inteligencji
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”