Strona internetowa Wrocławia jest atrakcyjna wizualnie, czytelna, a poszczególne elementy są rozmieszczone w uporządkowany sposób – oceniają eksperci. Miasto jako jedno z niewielu oferuje mobilną wersję swojej strony. Ma też unikatowe rozwiązanie: w zależności od tego, czy internauta jest mieszkańcem Wrocławia, przedsiębiorcą, czy turystą, może dzięki specjalnym filtrom dostosować serwis do swoich potrzeb. Dodatkowo portal jest dostępny w siedmiu wersjach językowych (oprócz angielskiej i niemieckiej, jest jeszcze rosyjska, francuska, włoska, hiszpańska i czeska).
W sumie Wrocław zdobył 77 punktów na 100 możliwych. Niewiele gorzej wypadł Gdańsk (75 pkt) choć jego strona jest mniej przejrzysta, (ma m.in. nierównomierne rozmieszczone elementy). Za to oferuje możliwość otrzymywania najświeższych informacji o mieście na telefon.
Nieźle skonstruowana jest też e-rezerwacja wizyt, aplikacja nie pozwala bowiem wysłać wniosku z błędem i wskazuje, co należy poprawić (co, wbrew pozorom, nie jest powszechne w formularzach administracji publicznej).
Trzecie miejsce ex aequo zajęły serwisy Krakowa i Poznania. Ostatnia pozycja przypadła portalowi Kielc (42 pkt). – Serwis prezentuje tę samą ubogą formę co przed rokiem, strona wykonana jest w starej technologii – uważają autorzy badań. Wyszukiwanie informacji jest skomplikowane i czasochłonne, jedyną wersją językową jest angielski, brakuje udogodnień dla osób niedowidzących, a rejestracja do e-usług miejskich w ogóle nie działa.
Firma Bluerank oceniała serwisy miejskie w 6 kategoriach: pozycja oraz widoczność w wyszukiwarce Google, optymalizacja pod katem wyszukiwarek, liczba linków zewnętrznych prowadzących do serwisu, użyteczność oraz dostępność dla użytkowników. Sprawdzając przy tym kilkadziesiąt drobnych elementów.