Najlepszy portal miejski ma Wrocław

Najgorszy zaś Kielce – wynika z rankingu stron internetowych 16 miast „wojewódzkich" przygotowanego przez firmę Bluerank

Publikacja: 23.08.2011 15:46

Najlepszy portal miejski ma Wrocław

Foto: Fotorzepa, dp Dominik Pisarek

Strona internetowa Wrocławia jest atrakcyjna wizualnie, czytelna, a poszczególne elementy są rozmieszczone w uporządkowany sposób – oceniają eksperci. Miasto jako jedno z niewielu oferuje mobilną wersję swojej strony. Ma też unikatowe rozwiązanie: w zależności od tego, czy internauta jest mieszkańcem Wrocławia, przedsiębiorcą, czy turystą, może dzięki specjalnym filtrom dostosować serwis do swoich potrzeb. Dodatkowo portal jest dostępny w siedmiu wersjach językowych (oprócz angielskiej i niemieckiej, jest jeszcze rosyjska, francuska, włoska, hiszpańska i czeska).

W sumie Wrocław zdobył 77 punktów na 100 możliwych. Niewiele gorzej wypadł Gdańsk (75 pkt) choć jego strona jest mniej przejrzysta, (ma m.in. nierównomierne rozmieszczone elementy). Za to oferuje możliwość otrzymywania najświeższych informacji o mieście na telefon.

Nieźle skonstruowana jest też e-rezerwacja wizyt, aplikacja nie pozwala bowiem wysłać wniosku z błędem i wskazuje, co należy poprawić (co, wbrew pozorom, nie jest powszechne w formularzach administracji publicznej).

Trzecie miejsce ex aequo zajęły serwisy Krakowa i Poznania. Ostatnia pozycja przypadła portalowi Kielc (42 pkt). – Serwis prezentuje tę samą ubogą formę co przed rokiem, strona wykonana jest w starej technologii – uważają autorzy badań. Wyszukiwanie informacji jest skomplikowane i czasochłonne, jedyną wersją językową jest angielski, brakuje udogodnień dla osób niedowidzących, a rejestracja do e-usług miejskich w ogóle nie działa.

Firma Bluerank oceniała serwisy miejskie w 6 kategoriach: pozycja oraz widoczność w wyszukiwarce Google, optymalizacja pod katem wyszukiwarek, liczba linków zewnętrznych prowadzących do serwisu, użyteczność oraz dostępność dla użytkowników. Sprawdzając przy tym kilkadziesiąt drobnych elementów.

Najbardziej użyteczne dla internautów (np. elementy rozłożone zgodnie ze standardami, wyszukiwarka wewnętrzna pogrubia poszukiwaną frazę, menu jest wolne od technologii JavaScript, itp.),  okazały się strony Białegostoku, Poznania i Olsztyna (83 - 87 pkt). Najmniej przyjazna – Kielc i Gorzowa Wielkopolskiego (odpowiednio – 22 i 30 pkt). Z kolei pod względem dostępności (np. czas ładowania się strony, wersje językowe, newsletter, itp.) liderem są Katowice (83 pkt).

Bluerank specjalizuje się w tworzeniu strategii biznesowych w oparciu o promocję w wyszukiwarkach oraz optymalizację serwisów www.

Wyniki rankingu stron internetowych w 2011:

Wrocław - 77 pkt

Gdańsk - 75 pkt

Kraków - 71 pkt

Poznań - 71 pkt

Warszawa - 70 pkt

Szczecin - 66 pkt

Rzeszów - 63 pkt

Bydgoszcz - 61 pkt

Olsztyn - 57 pkt

Białystok - 55 pkt

Gorzów Wielkopolski - 52 pkt

Katowice - 51 pkt

Opole - 51 pkt

Lublin - 45 pkt

Strona internetowa Wrocławia jest atrakcyjna wizualnie, czytelna, a poszczególne elementy są rozmieszczone w uporządkowany sposób – oceniają eksperci. Miasto jako jedno z niewielu oferuje mobilną wersję swojej strony. Ma też unikatowe rozwiązanie: w zależności od tego, czy internauta jest mieszkańcem Wrocławia, przedsiębiorcą, czy turystą, może dzięki specjalnym filtrom dostosować serwis do swoich potrzeb. Dodatkowo portal jest dostępny w siedmiu wersjach językowych (oprócz angielskiej i niemieckiej, jest jeszcze rosyjska, francuska, włoska, hiszpańska i czeska).

Media
Radio Zet: Daniel Obajtek chciał kupić „Rzeczpospolitą”. Nie kupił, ale wydał setki tysięcy złotych
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Media
TVN jednak nie zmieni właściciela. Zarząd informuje o przyczynach
Media
Rosjanie są zmęczeni propagandą. Porzucają kremlowską telewizję
Media
Znów gorąco wokół TVN. Nowe informacje o inwestorach
Media
„Minecraft: Film” ustanowił rekord kinowy w Polsce. Wygrał z polskim filmem