Najbardziej opiniotwórcze media internetowe dekady
W latach 2014-2023 najczęściej cytowanym medium internetowym był Onet. Redakcja odnotowała 236,6 tys. wzmianek w innych mediach. Druga pozycja należy do Wirtualnej Polski, która uzyskała 191,7 tys. odwołań. Czołową trójkę zamyka Interia z liczbą 75,5 tys. powołań.
"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku
W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez "Rzeczpospolitą". W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów (IMM), który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”.
Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki dekady
Wprost otwiera zestawienie najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników dekady. Redakcja w latach 2014-2023 była cytowana 31,1 tys. razy. Drugie miejsce zajmuje tygodnik Sieci z liczbą 26 tys. wzmianek. Ostatnie miejsce w zestawieniu TOP 3 należy do redakcji Do Rzeczy, do informacji której odwoływano się 22,9 tys. razy.
Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki dekady
Pierwsze miejsce wśród najczęściej cytowanych miesięczników i dwumiesięczników minionej dekady należy do miesięcznika Forbes. Do treści publikowanych na łamach pisma inne media odwoływały się 14,6 tys. razy. Na drugim miejscu uplasowały się Perspektywy z liczbą 11,6 tys. wzmianek. Trzecia pozycja należy do dwumiesięcznika Press, który cytowano 7,9 tys. razy.
Najbardziej opiniotwórcze media regionalne dekady
Radio Kraków dzięki liczbie 7,9 tys. cytowań jest najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym ostatnich dziesięciu lat. Na drugim miejscu uplasowała się Gazeta Krakowska, którą wzmiankowano 7,5 tys. razy. Ostatnie miejsce w zestawieniu TOP 3 mediów regionalnych należy do redakcji Radia Gdańsk, na którą powoływano się 7,1 tys. razy.
Raport IMM
Raport Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce tworzony jest co miesiąc na podstawie analizy materiałów z monitoringu prasy, radia, telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiają się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r.