W dyskusji poświęconej mediom biorą udział między innymi wicemarszałek Sejmu Małgorzata Kidawa-Błońska, marszałek Senatu Tomasz Grodzki, szef Platformy Obywatelskiej Borys Budka, szef klubu Koalicji Obywatelskiej Cezary Tomczyk, wicemarszałek Sejmu Włodzimierz Czarzasty z Lewicy, szef klubu Lewicy Krzysztof Gawkowski, członek Rady Mediów Narodowych Robert Kwiatkowski, Joanna Scheuring-Wielgus z Lewicy, prezes PSL Władysław Kosiniak-Kamysz, wicemarszałek Sejmu Piotr Zgorzelski, Dariusz Klimczak z Koalicji Polskiej, Hanna Gill-Piątek oraz Michał Kobosko z Polski 2050.
Choć do wzięcia udziału w spotkaniu zaproszeni zostali również wicepremier Jarosław Gowin, którego partia 10 lutego wydała oświadczenie, w którym podkreślono, że „projekt ten na żadnym etapie nie był konsultowany z Porozumieniem”. - Z niepokojem analizujemy projekt - zaznaczano. Na spotkanie opozycji zaproszono także ministra sprawiedliwości Zbigniewa Ziobro i wicemarszałka Sejmu Ryszarda Terleckiego z PiS. Żaden z tych polityków się jednak nie pojawił.
Jak podkreślał przed spotkaniem w Sejmie szef PO, „istotne, aby opozycja potrafiła rozmawiać o przyszłości i pokazywać dobre rozwiązania”. - Skład tego panelu gwarantuje merytoryczną, dobrą rozmowę i cieszę się, że szefowie trzech klubów zorganizowali takie spotkanie - ocenił Borys Budka.
Spotkanie zorganizowane z inicjatywy Koalicji Obywatelskiej i współorganizowane przez kluby KO, PSL i Lewicy poświęcone jest projekowi, który na początku lutego został wpisany do wykazu prac legislacyjnych rządu. Uzasadniając plan "długofalowymi konsekwencjami pojawienia się i rozprzestrzeniania się wirusa SARS CoV-2 oraz jego wpływem na zdrowie" rząd planuje wprowadzenie opłaty z tytułu reklamy internetowej i konwencjonalnej. Środki z nowej daniny miałyby zasilić Narodowy Fundusz Zdrowia, Narodowy Fundusz Ochrony Zabytków oraz nową instytucję, Fundusz Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów.
Czytaj także: Posłowie o podatku od reklam: Uderzenie w niezależne media