Polacy wiedzą doskonale, czego oczekują od telewizji. Gdy na ekranie chwilowo brak interesującej ich propozycji, do znudzenia będą klikać pilotem. Aż do momentu, kiedy trafią na ulubioną pozycję w telewizyjnym menu.
Badania wykonane dla At Media, Domu Sprzedaży Kanałów Tematycznych pokazują jasno: 84 proc. badanych mówi, że przerywa chaotyczną podróż przez kolejne kanały, gdy znajdą „lubiany program”. Dopiero audycje i osobowości, które już wcześniej były oglądane, z zainteresowaniem potrafią ponownie przykuć uwagę widza.
[wyimek]Polscy telewidzowie najbardziej lubią oglądać te programy, które już znają [/wyimek]
Czyli z gustem telewizyjnym Polaka jest zupełnie jak z gustem muzycznym inżyniera Mamonia z kultowej komedii „Rejs” Marka Piwowskiego. Mamoń lubił tylko te piosenki, które już znał.
Najciekawsze rzeczy pokazuje jednak ciąg dalszy rankingu. 43 proc. badanych Polaków wskazało... wiadomości jako główny powód do zatrzymania się na wybranym kanale. W dalszej kolejności przekonuje ich widok znanego aktora (39 proc.), sport (26 proc.) oraz zwierzęta (24 proc.).