Znaku towarowego trzeba używać

Prawo ochronne na znak towarowy wygasa na wniosek dowolnej osoby, która wykaże, że oznaczenie nie jest używane. Zapewnia to ochronę przed rejestracją znaku wyłącznie w celu blokowania go dla konkurencji.

Publikacja: 13.06.2024 04:30

Znaku towarowego trzeba używać

Foto: Adobe Stock

Znaki towarowe odgrywają kluczową rolę w świecie handlu, ponieważ pomagają odróżnić produkt lub usługę od innych tego samego rodzaju na rynku. Przedsiębiorcy dążą więc do tego, aby klienci, przy pomocy znaku towarowego, rozpoznawali, doceniali i wybierali ich produkty lub usługi spośród innych.

Dodatkowo, uzyskanie prawa ochronnego na znak towarowy ma za zadanie uniemożliwienie innym producentom lub dostawcom osiągania korzyści ekonomicznych poprzez oferowanie podobnych produktów lub usług oznaczanych w sposób identyczny lub podobny. Należy jednak pamiętać, że samo zarejestrowanie znaku towarowego nie wystarcza, aby zapewnić mu długoterminową ochronę. Niezbędne jest podjęcie działania w postaci używania znaku.

Pozostało 86% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Zawody prawnicze
Prawnik wyrzucony z aplikacji. Porównał sędzię do niemieckiego okupanta
Materiał Promocyjny
Dodatkowe korzyści dla nowych klientów banku poza ofertą promocyjną?
Prawo karne
Afera Funduszu Sprawiedliwości. Resort Bodnara reaguje na list księdza Michała O.
Sądy i trybunały
Sędzia Radzik pozwał Platformę Obywatelską. Jest decyzja sądu
Prawo dla Ciebie
Wielki dzień dla rynku kryptoaktywów? Zaczynamy stosować przepisy dotyczące tokenów
Materiał Promocyjny
Lidl Polska: dbamy o to, aby traktować wszystkich klientów równo
Podatki
Aktywność w sieci pod lupą fiskusa. Co zakłada unijna dyrektywa DAC7?