Dyskonty królami zakupów. Walka o obronę pozycji będzie jednak kosztowna

W 2024 r. aż 43 proc. wydatków na podstawowe zakupy spożywcze i chemiczne trafiło do sieci typu Biedronka czy Lidl. Przy wysokiej inflacji obrona pozycji będzie wymagała od dyskontów wiele wysiłku i dalszych promocji.

Publikacja: 11.03.2025 04:48

Dyskonty królami zakupów. Walka o obronę pozycji będzie jednak kosztowna

Foto: Bloomberg

Polski rynek wreszcie zaczął rosnąć, w 2024 r. konsumenci wydali na zakupy w głównych kategoriach spożywczych i chemicznych (FMCG) 244 mld zł, czyli ponad 8 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z raportu YouGov Shopper Intelligence, który „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.

Dyskonty i długo, długo nic

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Wielkanoc bez zakupowych szaleństw. Ceny rosną mocniej
Handel
Chiński eksport mocno wzrósł przed nałożeniem ceł
Handel
Unia szuka odpowiedzi na politykę Donalda Trumpa
Handel
Cła Trumpa już szkodzą Amerykanom. A zakłóceń będzie dużo więcej
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Handel
Polacy mają dosyć wojny cenowej, ale oczekują promocji