O 35–40 proc. urosnąć ma w przyszłym roku obrotowym kończącym się 31 stycznia 2026 r. powierzchnia handlowa sieci sklepów prowadzonych przez gdańskie LPP – zapowiedział zarząd.
Plan spółki zakłada także, że inwestując 2,3 mld zł, uruchomi ona ponad 1500 nowych sklepów, głównie pod szyldem Sinsay. To marka, na którą spółka postawiła kilka lat temu. Pod względem przychodu prześcignęła ona już markę Reserved. Działało pod nią na koniec października 1230 sklepów, a do końca roku zgodnie z nieco okrojonym planem ma się otworzyć jeszcze 275.
Plany LPP. Rozwój w regionie
Ogółem grupa prowadziła po trzech kwartałach 2574 sklepy, o około 370 więcej niż rok wcześniej. Łącznie w przyszłym roku LPP chce zainwestować aż 3,5 mld zł.
Dzięki powiększaniu sieci sprzedaży i lepszym wynikom także istniejących sklepów przychody grupy LPP mają sięgnąć w roku obrotowym 2025/2026... 26 mld zł. Będzie to wzrost względem bieżącego roku o minimum 23 proc. Marża brutto na sprzedaży ma się zmieścić, podobnie jak w bieżącym roku, w widełkach 52–53 proc.
Czytaj więcej
Kończący się 2024 rok był dla spółek prowadzących sieci sklepów z odzieżą i obuwiem trudniejszy, niż się spodziewano. Ale rok 2025 może być jeszcze bardziej wymagający. Dotyczy to także gigantów.