Kolejna marka luksusowa weszła na polski rynek. Wypromowała ją Elizabeth Taylor

Włoski producent biżuterii i zegarków Bulgari otworzył pierwszy sklep w Polsce na placu Trzech Krzyży w Warszawie. Marka należy do koncernu LVMH, lidera światowego rynku towarów luksusowych.

Publikacja: 25.09.2024 16:37

Kolejna marka luksusowa weszła na polski rynek. Wypromowała ją Elizabeth Taylor

Foto: Adobe Stock

Butik ma powierzchnię sprzedaży 133 mkw., ale klienci mogą tez korzystać z zamówień internetowych. Został uruchomiony przez partnera franczyzowego czyli spółkę Pacific Ocean. Polscy klienci mogą wybierać wśród wielu kolekcji biżuterii, zegarków i akcesoriów. Wiele z nich to modele powstające w różnych zmodyfikowanych wariantach od kilkudziesięciu lat, jak choćby flagowa kolekcja Serpenti. To również stylizowane zegarki biżuteryjne Tubogas, stworzone w 1948 r.

Czytaj więcej

Nowa najbardziej pożądana marka luksusowa na świecie. Dominacja na rynku wtórnym

Jakie luksusowe marki są już obecne w Polsce?

To kolejna marka, która w ostatnich latach weszła na nasz rynek. Pojawiły się flagowe salony choćby firmy Hermes, na nowo pojawiła się Ermenegildo Zegna czy wiele brandów, jakie wprowadziła do Polski rodzina Likusów. W jej domu handlowym Vitkac działają choćby Luis Vuitton, Balenciaga, Bottega Veneta czy Gucci.

Bulgari jest częścią koncernu LVMH, który przejął markę w 2011 r. za ponad 4,3 mld euro. W umowie wyceniono Bulgari na podstawie stosunku wartości przedsiębiorstwa do sprzedaży wynoszącego około 3 razy, w porównaniu z innymi potencjalnymi kandydatami do przejęcia, Burberry (2,7 raza) i Tiffany (2,3 ​​raza).

- Ta wielokrotność jest zgodna z historycznymi transakcjami w tym sektorze i niedawnym przejęciem (internetowego sprzedawcy luksusowej mody) Net-a-porter przez Richemont, co stanowiło stosunek wartości przedsiębiorstwa do sprzedaży wynoszący około 3 razy – podawał Deutsche Bank.

Całkowita wartość transakcji, w tym 600 milionów euro obligacji zamiennych, wyniosła 4,3 miliarda. Transakcja zostanie sfinansowana z 1,9 mld euro w postaci nowych akcji LVMH i 2,4 mld euro w gotówce na wykupienie akcji mniejszościowych akcjonariuszy. Połowa zostanie sfinansowana długiem, a połowa gotówką.

Czytaj więcej

Polacy kupują używane produkty luksusowe. Która marka króluje?

Jak powstała marka Bulgari?

Markę uruchomił w 1884 roku w Rzymie grecki złotnik Sotirios Bulgaris. W 1905 r. swój mały sklep przeniósł na prestiżową ulicę Via Condotti, gdzie obecnie działa flagowy sklep firmy. Marka zaczęła być znana na całym świecie gdy jej biżuterię Richard Burton podarował Elizabeth Taylor wkrótce po tym, jak para poznała się podczas kręcenia "Kleopatry". Gdy para ogłosiła swoje zaręczyny, Taylor miała na sobie diamentową broszkę Bulgari z 18-karatowym szmaragdem. Za Elizabeth Taylor podążały inne aktorki i piosenkarki, od Claudii Cardinale po Sofię Loren, od Ingrid Bergman po Romy Schneider, od Tiny Turner po Keirę Knightley. Jubiler uważany jest za jednego z trzech największych producentów biżuterii na świecie obok Cartiera i Tiffany. Od lat 40. ofercie ma także zegarki.

Od 2001 roku marka sygnuje także hotele i ośrodki wypoczynkowe we współpracy z Marriott International.

Butik ma powierzchnię sprzedaży 133 mkw., ale klienci mogą tez korzystać z zamówień internetowych. Został uruchomiony przez partnera franczyzowego czyli spółkę Pacific Ocean. Polscy klienci mogą wybierać wśród wielu kolekcji biżuterii, zegarków i akcesoriów. Wiele z nich to modele powstające w różnych zmodyfikowanych wariantach od kilkudziesięciu lat, jak choćby flagowa kolekcja Serpenti. To również stylizowane zegarki biżuteryjne Tubogas, stworzone w 1948 r.

Jakie luksusowe marki są już obecne w Polsce?

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Czym jeździć
Nowa Skoda Kodiaq. Liczą się konie mechaniczne czy design?
Materiał Promocyjny
Wzmocnienie konkurencyjności to kluczowa kwestia w Europie
Tu i Teraz
Nowa Skoda Superb. Komfort w parze z technologią
Handel
Szykuje się spór o znaną markę obuwniczą. Jest pozew
Handel
Koniec z tankowaniem na Carrefourze. Sieć pozbywa się stacji benzynowych
Handel
Problem z darmowymi zwrotami. „Wardrobing” staje się plagą