Po niemal trzech latach od debiutu Allegro na GPW akcje są tańsze niż w ówczesnej ofercie publicznej – największej w historii warszawskiej giełdy. Wtedy inwestorzy kupowali akcje po 43 zł, a obecnie kurs oscyluje w okolicach 33 zł. Część analityków uważa, że obecna wycena jest adekwatna do sytuacji i perspektyw Allegro. Ale są też wyceny, które wskazują na znaczący, dwucyfrowy potencjał do zwyżki.
Analitycy są natomiast zgodni co do przyszłych wyników finansowych Allegro. Zakładają ich dalszy wzrost i spodziewają się, że ostatni kwartał 2023 r. będzie dla grupy dobry, biorąc pod uwagę tradycyjną sezonowość dotyczącą handlu i sprzedaży. To niejedyny powód. Dominik Niszcz, analityk Trigon DM, zwraca też uwagę na spodziewany pozytywny efekt zmian w regulaminie usługi Smart! od lipca, które przenoszą dużą część kosztów na tzw. merchantów.
Czytaj więcej
Platformy internetowe jak Allegro, Amazon czy OLX będą musiały informować o sprzedawcach, którzy w ciągu roku wykonali co najmniej 30 transakcji.
– To pozwoli w pewnym stopniu skompensować wyższe koszty w umowie z InPostem od listopada tego roku – ocenia ekspert Trigona. Zwraca też uwagę na podaną przez spółkę prognozę dotyczącą wyników za trzeci kwartał. Można ją uznać za niemal pewnik, jeśli chodzi o możliwość realizacji, bo została podana w ostatnim tygodniu kwartału, którego dotyczy.
Na trzeci kwartał Allegro zapowiedziało wzrost GMV (wartość sprzedaży brutto) z działalności w Polsce rzędu 10–11 proc. rok do roku przy wzroście przychodów o 19–21 proc. i przyspieszeniu tempa wzrostu skorygowanej EBITDA do 30–32 proc. Z kolei przewidywana na trzeci kwartał wartość GMV z działalności międzynarodowej to spadek o 10–12 proc., przychody mają być o 32–34 proc. niższe, a skorygowana strata EBITDA ma wynieść 100–110 mln zł. Na poziomie skonsolidowanym Allegro szacuje na trzeci kwartał wzrost GMV na 8–9 proc., a przychodów na 3–5 proc. Z kolei skorygowana EBITDA grupy powinna być o 23–25 proc. wyższa, a skonsolidowany CAPEX spodziewany jest w okolicach 105–120 mln zł.