Black Friday pomógł wynikom VRG

O 52 proc. niższe niż rok temu były skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy VRG. Sklepy W.Kruk radziły sobie lepiej niż marek odzieżowych.

Publikacja: 03.12.2020 14:01

Black Friday pomógł wynikom VRG

Foto: materiały prasowe

47,4 mln zł, o 52 proc. mniej niż rok wcześniej wyniosły skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy VRG, właściciela marek odzieżowych Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler oraz jubilerskiego W.Kruk.

Spadek ten to wypadkowa zamknięcia sklepów w galeriach handlowych przez około trzy tygodnie ubiegłego miesiąca, (7-28 listopada) ograniczenia powierzchni handlowej (o 2,4 proc.) oraz kumulacji popytu w ostatnią sobotę i promocji przygotowanych w związku z tzw. Czarnym Piątkiem, bez których dziura mogłaby być większa.

- Mamy za sobą bardzo udany Black Friday. Nasze marki odzieżowe, Vistula, Bytom i Wólczanka, notowały w piątek rekordową sprzedaż w kanale online. W porównaniu z ubiegłym rokiem mówimy o 2 a czasem i 3 krotności wyników sprzedaży w sklepie internetowym (wynik samego Black Friday). Świetnie poradził sobie zwłaszcza Bytom - marka pobiła historyczne rekordy wartości sprzedaży (uzyskując wynik dzienny na poziomie trzykrotności przeciętnej dziennej sprzedaży w pozostałe dni listopada tego roku) – mówił nam w tym tygodniu wiceprezes VRG, Radosław Jakociuk.

Według niego w tym samym miesiącu kumulacja sprzedaży miała miejsce jeszcze 6 listopada, tuż przed administracyjnym zamknięciem sklepów.

W wyniku VRG widać, że sklepy walczyły o klientów ceną. Skonsolidowana marża na sprzedaży w listopadzie były o 3,3 pkt. proc. niższa niż przed rokiem i wyniosła 49,3 proc.

Przychody marek modowych VRG w listopadzie wyniosły około 28,3 mln zł i były niższe rok do roku o 57,3 proc. Na tym tle salony W.Kruk radziły sobie lepiej: ich obroty wyniosły około 17,3 mln zł, spadając o 40,4 proc. rok do roku.

Narastająco po 11 miesiącach br. segment modowy miał 423,4 mln zł przychodu (spadek o 26,3 proc.), a jubilerski niecałe 277 mln zł (spadek o 8,4 proc.).

Łącznie do końca listopada naznaczonego przez epidemię roku przychody ze sprzedaży grupy są niższe o 21 proc. i wynoszą 722,3 mln zł. Z kolei marża ze sprzedaży wynosi 48,6 proc., co oznacza wynik słabszy o 3,1 pkt. proc.

Według ostatnich zapowiedzi zarządu VRG, tegoroczne przychody mogą spaść o 25 proc. Czy po listopadowych danych należy sądzić, że jest to podejście zbyt pesymistyczne pokażą wyniki grudnia, w którym handel działa w rygorze epidemicznym, ruch w sklepach może być mniejszy, ale ma być tyle samo handlowych niedziel niż przed rokiem. - W sobotę po otwarciu galerii handlowych mieliśmy do czynienia z małym ruchem w sklepach. Oceniamy, że kształtował się na poziomie ostatnich dni przed lock down czyli ok. 50 proc. tego, co notowalibyśmy w tym okresie w latach poprzednich – mówił nam Jakociuk.

IMM, Raport NOM, marzec 2025

"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce

Czytaj u źródła

Na czwartkowej sesji kurs akcji VRG rośnie o 1 proc. do 2,45 zł.

Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Chiny zaprzeczają: Nie toczą się żadne rozmowy z USA w sprawie ceł