Papier toaletowy ofiarą inflacji. Rolki „topnieją”, producenci znaleźli sposób

Ze względu na wysoką inflację, ostatnio mocno nasiliło się w handlu zjawisko pomniejszania ilości produktu bez zmiany opakowania i oczywiście ceny. Ten trend będzie przyspieszał, bo producenci są w trudnej sytuacji.

Publikacja: 22.03.2023 13:51

Papier toaletowy ofiarą inflacji. Rolki „topnieją”, producenci znaleźli sposób

Foto: Adobe Stock

Dr Krzysztof Łuczak, wieloletni ekspert rynku detalicznego, przekonuje że downsizing robi się coraz bardziej powszechny i widoczny przy codziennych zakupach. Producenci zazwyczaj pomniejszają opakowania i gramaturę produktów. Przykładowo, zamiast 200 jest 180 gramów. Ale jednocześnie produkty pozostają w tym samym opakowaniu, żeby wizualnie wyglądało identycznie. Ten stan potwierdza np. ostatnie badanie wykonane dla "Rzeczpospolitej", w którym ponad 52 proc. ankietowanych stwierdziło, że zdecydowanie widać to w sklepach. Z kolei przeszło 22 proc. respondentów potwierdziło, że można to zauważyć często.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Handel
Pierwszy sklep, gdzie za wejście trzeba zapłacić
Handel
Polskie marki wygrywają z zagraniczną konkurencją
Handel
UE proponuje USA pokój. I szykuje się na wojnę
Handel
Polacy kupują Gucci i Louis Vuitton także z drugiej ręki
Handel
CCC odwołało debiut Modivo na GPW. Akcje zyskują po wstępnych wynikach kwartału