Próchnik w czerwcu mocno w zwiększył sprzedaż

Odzieżowa firma w czerwcu zanotowała kolejny raz wysokie tempo wzrostu sprzedaży, ale zaskoczeniem jest tym razem spory spadek marży.

Aktualizacja: 04.07.2016 14:51 Publikacja: 04.07.2016 14:24

W czerwcu spółka Próchnik wypracowała łącznie 5,7 mln zł przychodów ze sprzedaży (detalicznej w sklepach stacjonarnych oraz internetowych), czyli o 40 proc. więcej niż rok temu. W tym główna marka Adam Feliks Próchnik zwiększyła obroty o 64 proc., do 4,6 mln zł (była mocna także w poprzednich miesiącach), zaś ekskluzywny brand Rage Age zanotował –14 proc. spadek, do 1,08 mln zł (ostatnio traci sprzedaż).

To kolejny dobry miesiąc Próchnika, którego powierzchnia handlowa jest o około 10 proc. mniejsza niż rok temu, co świadczy o rosnącej efektywności sprzedaży. Firma w kwietniu i marcu poprawiła przychody aż o 43 proc. i o 80 proc., zaś narastająco od początku roku jej sprzedaż wzrosła już o 34 proc., do 30,95 mln zł. W tym Adam Feliks Próchnik zanotował aż 56-proc. wzrost, do 24,5 mln zł, zaś Rage Age 13-proc. spadek, do 6,5 mln zł.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Handel
Chiny zaprzeczają: Nie toczą się żadne rozmowy z USA w sprawie ceł