Aktualizacja: 12.10.2021 21:00 Publikacja: 12.10.2021 21:00
Foto: Adobe Stock
Amazon Prime to jeden z kluczy do sukcesu oferty internetowego giganta. Abonament pozwala na dostęp do wielu ofert dodatkowych, jak również szybkich i darmowych dostaw. Dla abonentów organizowane są specjalne festiwale zakupowe tzw. Prime Day.
Firma właśnie poinformowała o uruchomieniu usługi w Polsce. Obejmuje ona miliony produktów w ponad 30 kategoriach. Członkowie Amazon Prime mogą korzystać z nielimitowanych, wliczonych w cenę dostaw produktów oznaczonych logo Prime, do domu, paczkomatów lub punktów odbioru nawet następnego dnia, bez minimalnej wartości zamówienia. Program obejmuje także dostęp do serwisu streamingowego, gry, a kosztuje 49 zł rocznie. Tyle samo co Smart Allegro, który skupia się na dostawach. – W przyszłości planujemy wprowadzić jeszcze większy wybór produktów dostarczanych jeszcze szybciej oraz rozszerzyć naszą ofertę filmów i seriali o kolejne pozycje – mówi Jamil Ghani, wiceprezes Amazon Prime.
Udział tego sektora rynku w tym roku przekroczy 45 proc. wartości zakupów. Tanie sklepy, mimo ograniczonej oferty, narzucają swój model innym sektorom, co przekładać się będzie na ograniczanie oferty na sklepowych półkach.
Takie sieci, jak Biedronka, Lidl czy Aldi, zdobyły już blisko połowę polskiego rynku spożywczego. Teraz będą zmniejszać ofertę na półkach, by zaoszczędzić. To problem dla klientów i producentów.
Właśnie na Śląsku rusza pierwszy w kraju sklep sieci MR.DIY z domowymi akcesoriami. Polska będzie 13. rynkiem, na jakim działa sieć, i trzecim w Europie.
Zbliżający się Black Friday będzie poważnym testem nastawienia konsumentów do wydawania w sezonie świątecznym. Jak dotąd konsumenci deklarują wyższe wydatki niż ubiegłoroczne, a firmy logistyczne spodziewają się ok. 10-proc. wzrostu liczby paczek.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Popularna w Polsce sieć sklepów sprzedająca elementy wyposażenia wnętrz ma problemy. Sąd w Warszawie otworzył postępowanie sanacyjne firmy DUKA – dowiedział się serwis dlahandlu.pl.
Zbliżający się Black Friday będzie poważnym testem nastawienia konsumentów do wydawania w sezonie świątecznym. Jak dotąd konsumenci deklarują wyższe wydatki niż ubiegłoroczne, a firmy logistyczne spodziewają się ok. 10-proc. wzrostu liczby paczek.
Zaczęło się od małego start-upu w Poznaniu. Dzisiaj Allegro to najpopularniejsza platforma zakupowa w Polsce, jedna z największych firm e-commerce w Europie oraz wyjątkowe miejsce pracy.
Spadki cen akcji Żabki, a wcześniej Allegro, pokazują, że polska giełda nie ceni zbytnio spółek handlowych.
Dla polskich firm wejście na zagraniczne rynki jest koniecznością. Zagrożeniem są chińskie sklepy internetowe, które nie podlegają unijnym regulacjom, więc konkurencja nie odbywa się na równych zasadach.
Dotychczasowy szef Roy Perticucci przejdzie do roli specjalnego doradcy Grupy Allegro. Planowana zmiana nastąpi 26 czerwca 2025 r., kiedy powinno się odbyć WZA grupy.
Chińska platforma zakupowa rusza z nową usługą i zaprasza polskie firmy do sprzedaży za jej pośrednictwem, także na rynki zagraniczne. To wejście na rynek kontrolowany dotąd przez Allegro, Amazona czy Empik.
Allegro ogłosiło, że już niebawem klienci będą mogli zakupić za pośrednictwem platformy napoje alkoholowe. Pomysł wzbudził wcześniej głosy krytyki, ale serwis zapewnia, że wdrożył „szereg rozwiązań technologicznych, by zapewnić bezpieczeństwo zakupów i dostaw”.
Rozkwit rynku e-commerce w Polsce nastąpił w 2020 roku, kiedy to pandemia COVID-19 przyspieszyła rozwój zakupów online. Coraz więcej Polaków zaczęło wybierać zakupy przez internet jako preferowaną formę nabywania towarów. Ten trend się utrzymuje: rośnie liczba użytkowników internetu, rozwija się infrastruktura logistyczna, pojawiają się coraz bardziej konkurencyjne oferty. Wyzwaniem dla przedsiębiorców jest dotarcie do klientów tam, gdzie najczęściej szukają produktów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas