Niezależne analizy wykazują, że 74 proc. klientów poszuka nowego dostawcy usług logistycznych, jeżeli nie otrzyma dokładnej informacji o czasie przybycia dostawy. Wprowadzona zaledwie kilka lat temu usługa informacji o spodziewanym czasie przyjazdu (ETA, czyli Expecteed Time of Arrival) jest już standardem w europejskich przetargach.
Ważne dla klientów jest alarmowanie o wszelkich odchyłkach. Może to być np. powiadomienie o awarii lub wypadku, wyjazd albo wjazd do wcześniej zdefiniowanej strefy działania.
Poza wymaganiami klientów, przewoźnicy i właściciele flot samochodowych poddawani są coraz większemu naciskowi konkurencji. Konieczność cięcia kosztów jest oczywista, a właśnie usługi zarządzania floty są narzędziem, które to umożliwia.
Systemy nadzoru floty pozwalają na kontrolę nie tylko wielkości zużycia paliwa lub czasu pracy silnika, ale także stylu prowadzenia samochodów. Płynna jazda pozwala na znaczące oszczędności w wydatkach na użytkowanie samochodów.
System monitoringu automatycznie lokalizuje samochód, informuje dyspozytora m.in. o włączeniu zapłonu i z jaką prędkością pojazd porusza się. Dla administracji przedsiębiorstwa dużym ułatwieniem jest także automatyczne raportowanie przebiegu aut, rozliczenia zużycia paliwa, ilości i wielkości tankowań. Dzięki otwartym protokołom można integrować je z systemem dyspozytorskim.