Komunikacja i promocja z dużymi obostrzeniami

Placówki medyczne i farmaceutyczne w swoich działaniach promocyjnych muszą liczyć się z dużymi ograniczeniami, które nakładają na nie ustawy.

Publikacja: 26.06.2024 12:00

Placówka medyczna lub farmaceutyczna, zwłaszcza nowa, musi zdobyć klientów, aby móc prowadzić działalność. Jednak prowadząc komunikację z pacjentem lub klientem, warto pamiętać, że – w przeciwieństwie do innych gałęzi biznesu – w tym przypadku trzeba liczyć się z wieloma ograniczeniami.

Zgodnie z art. 94a ust. 1 ustawy prawo farmaceutyczne zabroniona jest reklama aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności. Ustawa nie definiuje reklamy aptek i ich działalności, dlatego też trzeba tu odnieść się do ogólnych przepisów. Jak przypomina Wojewódzki Inspektorat Farmaceutyczny w Katowicach, „reklama oznacza każde przedstawienie (wypowiedź) w jakiejkolwiek formie w ramach działalności handlowej, gospodarczej, rzemieślniczej lub wykonywania wolnych zawodów, dokonane w celu wspierania zbytu towarów lub usług. Powszechnie przyjmuje się, że reklamą są wszelkie formy przekazu, w tym także takie, które nie zawierając w sobie elementów ocennych ani zachęcających do zakupu, mogą jednak zostać przyjęte przez ich odbiorców jako zachęta do kupna”.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Dodatki
W Nokii słuchamy głosu pracowników i doceniamy ich zaangażowanie
Dodatki
Kupujesz – pomagasz. Akcje charytatywne na Allegro
Dodatki
Żabka – razem możemy więcej
Dodatki
Rejestr Dłużników BIG InfoMonitor skuteczny i prosty sposób na dłużników samorządowych
Dodatki
Xtreme Fitness Gyms – dynamiczny rozwój franczyzy w branży fitness