Komunikacja i promocja z dużymi obostrzeniami

Placówki medyczne i farmaceutyczne w swoich działaniach promocyjnych muszą liczyć się z dużymi ograniczeniami, które nakładają na nie ustawy.

Publikacja: 26.06.2024 12:00

Placówka medyczna lub farmaceutyczna, zwłaszcza nowa, musi zdobyć klientów, aby móc prowadzić działalność. Jednak prowadząc komunikację z pacjentem lub klientem, warto pamiętać, że – w przeciwieństwie do innych gałęzi biznesu – w tym przypadku trzeba liczyć się z wieloma ograniczeniami.

Zgodnie z art. 94a ust. 1 ustawy prawo farmaceutyczne zabroniona jest reklama aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności. Ustawa nie definiuje reklamy aptek i ich działalności, dlatego też trzeba tu odnieść się do ogólnych przepisów. Jak przypomina Wojewódzki Inspektorat Farmaceutyczny w Katowicach, „reklama oznacza każde przedstawienie (wypowiedź) w jakiejkolwiek formie w ramach działalności handlowej, gospodarczej, rzemieślniczej lub wykonywania wolnych zawodów, dokonane w celu wspierania zbytu towarów lub usług. Powszechnie przyjmuje się, że reklamą są wszelkie formy przekazu, w tym także takie, które nie zawierając w sobie elementów ocennych ani zachęcających do zakupu, mogą jednak zostać przyjęte przez ich odbiorców jako zachęta do kupna”.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Dodatki
Magazyn energii i instalacja fotowoltaiczna – klucz do efektywności energetycznej obiektów przemysłowych
Dodatki
Przełom na drodze do pozyskiwania i finansowania zielonej energii
Materiał Partnera
11 listopada Warszawa znowu pobiegnie
Dodatki
Atrakcyjne nieruchomości na sprzedaż
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Dodatki
Biznes w Polsce coraz częściej wybiera self storage