Ludzkie oblicze korporacji

Wspierają głównie edukację i ochronę zdrowia, mają doskonałe narzędzia marketingowe i wsparcie potężnych fundatorów – fundacje korporacyjne są w stanie zrobić wiele dobrego.

Publikacja: 25.11.2021 18:10

Ludzkie oblicze korporacji

Foto: AdobeStock

Jak wynika z badania „Fundacje korporacyjne w Polsce. Raport z badań 2017" (to najnowsza publikacja na ten temat), najwięcej fundacji korporacyjnych zajmuje się edukacją i wychowaniem (27 proc.) lub ochroną zdrowia i pomocą osobom z niepełnosprawnościami (26 proc.). 15 proc. podmiotów wskazuje jako główny obszar swojej działalności różnego rodzaju wsparcie dla instytucji, organizacji pozarządowych i inicjatyw obywatelskich.

Usługi socjalne, takie jak pomoc najuboższym czy praca z rodzinami w trudnej sytuacji życiowej, i pomoc społeczna, to główny obszar działalności 8% fundacji korporacyjnych. Jak podkreślają analitycy, gdyby jednak połączyć w jedną grupę podmioty zajmujące się ochroną zdrowia, pomocą osobom z niepełnosprawnościami i usługami socjalnymi, to tak rozumiane organizacje pomocowe stanowiłyby dominującą branżę sektora fundacji korporacyjnych, skupiającą nie więcej niż 1/3 wszystkich organizacji. Takie obszary, jak ochrona środowiska, rozwój lokalny, rynek pracy, kultura, rozwój wolontariatu czy sport, są wskazywane jako główne pole aktywności przez pojedyncze fundacje. Te dane zmieniły się jednak w ciągu ostatnich dwóch lat.

Pozostało 90% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Dodatki
Magazyn energii i instalacja fotowoltaiczna – klucz do efektywności energetycznej obiektów przemysłowych
Dodatki
Przełom na drodze do pozyskiwania i finansowania zielonej energii
Materiał Partnera
11 listopada Warszawa znowu pobiegnie
Dodatki
Atrakcyjne nieruchomości na sprzedaż
Materiał Promocyjny
Europejczycy chcą ochrony klimatu, ale mają obawy o koszty
Dodatki
Biznes w Polsce coraz częściej wybiera self storage