Milion Czerwonych Sztandarów w 2030 r.

Chińska grupa FAW zamierza podwoić sprzedaż ulubionych limuzyn przewodniczącego Mao Hongqi (Czerwony Sztandar) do 200 tys. w 2020 r. i dojść do miliona w 2030 r.

Publikacja: 12.01.2020 19:26

Milion Czerwonych Sztandarów w 2030 r.

Foto: fot. Qilai Shen/Bloomberg

Produkcję tej limuzyny zaczęto w 1958 r., do 2025 r. ma powstać 21 modeli tej marki i 18 będzie z napędem elektrycznym — poinformował prezydent firmy Xu Liuping na imprezie w Wielkiej Hali Ludowej w Pekinie.

Auto pochodzące z miasta Changchun w północno-wschodnich Chinach było poddawane wielu zmianom, a w końcu lat 80. przestało być ulubionym pojazdem przedstawicieli najwyższych władz. Ostatnio zaczęło przeżywać drugą młodość wraz z kampanią promowania chińskich marek, prezydent Xi Jinping dokonuje taką limuzyną przeglądu defilad wojskowych.

Firma uważana za symbol partii komunistycznej i jej przywódców Mao Zedonga i Deng Xiaopinga zatrudniła w 2018 r. dawnego stylistę w Rolls Royce, Gilesa Taylora, który zaprojektował m.in. limuzynę RR Phantom III i pierwszego SUVa tej marki, Cullinana, aby stanął na czele ekipy projektantów w Monachium.

Xu stwierdził, że chiński rynek samochodowy staje się coraz bardziej konkurencyjny, a Hongqi nabiera powoli cech wzorcowej firmy dla chińskich marek segmentu premium. Grupa zwiększyła sieć salonów do 271 i sprzedała w 2019 r. 100 166 limuzyn. w bieżącym planuje 200 tys., w 2022 r. — 400 tys. i w 2025 r. — 600 tys. — cytuje Reuter prezydenta Xu. Grupa FAW wspólnie z Volkswagenem i Toyotą chce dojść w 2030 r. do ok. 800 tys.-miliona aut — dodał 55-letni Xu. Może to jednak okazać się zbyt ambitne, bo sprzedaż w Chinach zaczęła maleć, w 2019 r. o ok. 8 proc.. w bieżącym rok będzie też mniejsza.

Luksusowe limuzyny Mercedesa i Geely

Odrębnie Mercedes-Benz i Zhejiang Geely zapowiedziały uruchomienie w mieście Xian produkcji inteligentnych e-aut, zaczynając od mocy 150 tys. sztuk rocznie.

Wiceprezydent Daimlera w Chinach, Leng Yan poinformował Reutera na dorocznej konferencji w Pekinie szefów startupów EV100, że Mercedes i Geely zainwestują po 2,7 mld juanów (388,8 mln dolarów) w chińską spółkę j. v., która uruchomi produkcję inteligentnych e-aut segmentu premium marki Smart.

Spółka powstanie w Ningbo, na wschodzie kraju, będzie produkować te auta w Chinach, a sprzedawać także z Niemczech.

Biznes
KE zapowiada deregulację, Chiny odpowiadają cłami odwetowymi, a Polska poza europejskim modelem AI
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Biznes
GPW: Spółki z sektora medycznego pod lupą
Biznes
Wojna celna Trumpa zawieszona, przemysł w Europie się stabilizuje, a Wielka Brytania chce resetu z UE
Biznes
Sądne dni w sporze o imperium Zygmunta Solorza
Biznes
Ontario zakazuje prowadzenia interesów z firmami z USA. Silny cios w Elona Muska