Pandemia: Kanada będzie promować wakacje krajowe

Kanadyjski rząd przeznaczy 30 milionów dolarów kanadyjskich na wsparcie lokalnych władz w promocji wakacji na „własnym podwórku". Z powodu zamknięcia granic kraju przez pandemię koronawirusa Kanadyjczycy w tym roku muszą zrezygnować z egzotycznych wakacji.

Aktualizacja: 31.05.2020 15:40 Publikacja: 31.05.2020 13:45

Destination Canada, kanadyjska agencja zajmująca się promocją turystyki za granicą, ma już wkrótce ogłosić nowy program skierowany do własnych obywateli - informuje agencja Reuters.

W Kanadzie na COVID-19 zmarło już pond 7 tys. osób. Granice kraju zamknięte są do marca, a poszczególne prowincje wprowadziły własne restrykcje, zakazując niepotrzebnych podróży i wyjazdów, nakazując obywatelom pozostanie w miejscu zamieszkania. Kanadyjskie władze nie spieszą się z otwarciem granic zewnętrznych, co oznacza, że Kanadyjczycy raczej w te wakacje nie pojada w egzotyczne miejsca, ale także goście z zagranicy nie przyjadą na wakacje do Kanady, co dla tamtejszego przemysłu turystycznego możne okazać się sporym problemem.

Dlatego też rząd chce przekonać Kanadyjczyków, że wakacje "na własnym podwórku" też mogą być atrakcyjne.

Według oficjalnych danych 42 proc. firm z sektora turystycznego zgłosiło spadek przychodów o ponad 50 procent. Według Kanadyjskiego Przemysłu Turystycznego stopa bezrobocia w tym sektorze sięgnęła 28 proc. Według danych z końca 2018 r. jedno na 11 miejsc pracy w Kanadzie było bezpośrednio związane z turystyką.

Turystyka jest dla kanadyjskiej gospodarki bardzo istotna, ponieważ odpowiada za tworzenie wielu lokalnych miejsc pracy. Niestety pandemia w ten sektor uderzyła wyjątkowo mocno. Melanie Joly, ministra Rozwoju Gospodarczego i Języków Urzędowych zapewniła, że rząd nie pozostawi tego sektora gospodarki bez wsparcia.

Według rzecznika biura minister Joly po raz pierwszy w historii Destination Canada sfinansuje promocje turystyki krajowej. Władze w każdej z 10 prowincji oraz trzech kanadyjskich terytoriów same zdecydują, w jaki sposób chcą wykorzystać pieniądze, które dostana na promocję – informuje agencja Reutera.

Destination Canada, kanadyjska agencja zajmująca się promocją turystyki za granicą, ma już wkrótce ogłosić nowy program skierowany do własnych obywateli - informuje agencja Reuters.

W Kanadzie na COVID-19 zmarło już pond 7 tys. osób. Granice kraju zamknięte są do marca, a poszczególne prowincje wprowadziły własne restrykcje, zakazując niepotrzebnych podróży i wyjazdów, nakazując obywatelom pozostanie w miejscu zamieszkania. Kanadyjskie władze nie spieszą się z otwarciem granic zewnętrznych, co oznacza, że Kanadyjczycy raczej w te wakacje nie pojada w egzotyczne miejsca, ale także goście z zagranicy nie przyjadą na wakacje do Kanady, co dla tamtejszego przemysłu turystycznego możne okazać się sporym problemem.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Rodzina Mulliez pod lupą sędziów śledczych
Biznes
Zły pierwszy kwartał producentów samochodów
Biznes
Szwecja odsyła Putina z kwitkiem; rosyjskie rury zatopione na dnie Bałtyku
Biznes
Apple spółką wartościową? Rekordowe 110 miliardów dolarów na skup akcji
Biznes
Majówka, wakacje to czas złodziejskich żniw. Jak się nie dać okraść
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił