Wirus zaatakował diamenty. Sprzedaż mocno spada

Największe koncerny diamentowe tracą klientów przez pandemię. I nie chodzi tu o brak chętnych na kupno kamieni, ale o ograniczenia w transporcie ludzi i towarów.

Aktualizacja: 31.03.2020 19:13 Publikacja: 31.03.2020 18:59

Wirus zaatakował diamenty. Sprzedaż mocno spada

Foto: Bloomberg

Sprzedaż diamentów i brylantów jest specyficzna. Aż 90 proc. odbywa się w centrach handlowych, a tylko 10 przez internet. Dlatego lider światowego rynku diamentów - brytyjski De Beers poinformował 30 marca, że rezygnuje z przeprowadzenia w tym roku trzeciego cyklu sprzedaży surowca diamentowego. Powodem są trudności w przemieszczaniu ludzi i towarów.

De Beers przeprowadza w ciągu roku 10 tzw. handlowych cykli. Trzeci powinien odbyć się w tym tygodniu, ale został dowołany. Firma obiecuje swoim klientom znalezienie i zaprezentowanie w najbliższym czasie „innowacyjnego sposobu realizacji zamówień". Na handlowe cykle przypada 90 proc. sprzedaży diamentów przez De Beers. Rezygnacja z jednego cyklu to strata 350-400 mln dol.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Liczne biznesy Dmitrija Miedwiediewa. Gigantyczna posiadłość ukryta nad Wołgą
Biznes
Zespół Brzoski od czerwca bez Brzoski. Przedsiębiorca odchodzi z zespołu ds. deregulacji
Biznes
Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta: do KPRM trafiła ocena skutków regulacji
Biznes
Inpost przejmuje brytyjską spółkę. Meloni w Białym Domu oczarowuje Trumpa
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Jak deregulacja może pomóc firmom? Ich oczekiwania sprawdził PIE