Zysk przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej Diageo wyniósł 1,9 mld funtów, wobec 1,63 mld funtów rok wcześniej.
— Sytuacja gospodarcza w Hiszpanii i w Grecji miały wyraźny wpływ na wyniki finansowe w Europie. Jednak, pomijając te dwa rynki, sprzedaż netto w tym regionie wzrosła - mówi Adrew Morgan, prezes Diageo na Europę.
W Europie Wschodniej Diageo osiągnęło dwucyfrowy wzrost sprzedaży netto. Na popularności zyskały w naszym regionie produkty premium. Skorzystała na tym m.in. whisky Johnnie Walker.
— Polska, jako jeden z większych i ważnych rynków regionu, była w gronie krajów które dostarczyły silnych wzrostów sprzedaży - komentuje Krzysztof Michalski, dyrektor zarządzający Diageo Polska. — Polski konsument jest zainteresowany nowymi markami w kategorii alkoholi importowanych, które są popularne na świecie. Dlatego koncentrujemy się na rozszerzeniu oferty naszych marek w Polsce - dodaje.
W ubiegłym roku finansowym na polskim rynku zadebiutowały należące do Diageo marki Bell's będąca najpopularniejszą whisky w Wielkiej Brytanii, karaibski rum Captain Morgan oraz tequila Jose Cuervo.