Totolotek umożliwia klientom zawieranie zakładów online

Od 2008 r. firma Totolotek oferuje E-promocję. Ustawa o grach hazardowych zakazuje takiej działalności a resort finansów już półtora roku bada działalność firmy. Na razie nie wyciąga konsekwencji

Aktualizacja: 16.09.2011 19:59 Publikacja: 16.09.2011 16:33

Totolotek umożliwia klientom zawieranie zakładów online

Foto: Fotorzepa, dp Dominik Pisarek

Firma bukmacherska Totolotek oferuje klientom usługę E-promocja, w której klient dokonuje konkretnego wyboru zakładu już poprzez sieć Internet a nie w punkcie bukmacherskim. Choć Ministerstwo Finansów od półtora roku bada sprawę i przyznaje, że stwierdziło w działalności spółki nieprawidłowości, to dotąd nie wyciągnęło wobec niej żadnych konsekwencji.

Ustawa o zmianie ustawy o grach hazardowych jasno określa, że oferowanie zakładów wzajemnych może odbywać się tylko w punktach naziemnych albo poprzez Internet. W tym drugim przypadku, stosowne zezwolenia Ministerstwo Finansów dopiero będzie przyznawać, bo przepisy w tej sprawie weszły w życie dopiero na początku lipca.

E-promocja polega na tym, że klient w punkcie bukmacherskim opłaca tzw. zakład otwarty a potem drogą elektroniczną za pośrednictwem konta na niepublicznej witrynie internetowej firmy  doprecyzowuje o co dokładnie się zakłada. Usługę na takich samych zasadach chciała uruchomić także firma Star-Typ Sport Zakłady Wzajemne, ale nie dostała na to zgody Ministra Finansów.

Totolotkowi resort też odmówił zatwierdzenia regulaminu tej usługi, a mimo to firma wciąż bezkarnie oferuje e-promocję.

Łukasz Seweryniak z Totolotka przekonuje, że wszystkie zakłady firmy organizowane są wyłącznie na zasadach określonych w ustawie, zezwoleniach i regulaminach gier udzielonych przez Ministerstwo Finansów. - Spółka prowadzi zakłady wyłącznie o naziemną sieć punktów przyjmowania zakładów - mówi Seweryniak.

Ministerstwo Finansów uważa jednak inaczej. Jak nas poinformowało biuro prasowe resortu, kontrole służb celnych w 2010 i bieżącym roku, "wykazały możliwość zawierania zakładów bukmacherskich w ramach e-pormocji za pośrednictwem Internetu". - Wobec spółki wszczęte zostały postępowania wyjaśniające dotyczące prowadzonej działalności. Na obecnym etapie tego postępowania nie jest możliwe przekazanie szerszej informacji  - poinformowała nas Małgorzata Brzoza, rzecznik resortu.

Według oceny konkurencji, która nie chce oficjalnie wypowiadać się o usłudze Totolotka,

opieszałość resortu w tej sprawie jest niezrozumiała. - Totolotek powinien stracić licencję, bo łamie ustawę - mówi przedstawiciel jednej z firm. Ocenia, że już ponad 20 proc. obrotów tej firmy szacowanych w ub.r. na ponad 210 mln zł brutto, stanowią zakłady z e-promocji.

O tym jak bardzo firmom bukmacherskim opłaca się sprzedaż zakładów poprzez sieć Internet pokazuje przykład firmy TipSport Czechy, która już cztery miesiące po uruchomieniu zakładów w Internecie, w sieci sprzedawała 40 proc. swoich zakładów, osiem miesięcy po starcie - już połowę. - Obecnie, półtora roku po starcie sprzedajemy 60 proc. zakładów poprzez sieć a 40 proc. w kolekturach naziemnych - mówi Emil Szymański, prezes TipSport.

Biznes
Czołgi zamiast samochodów. Volkswagen rozważa sprzedaż nieczynnych zakładów
Biznes
Zakład Hodowli Świń Kima produkuje pociski dla Putina
Biznes
Hołd miliarderów dla Trumpa się nie opłacił. Rekordowe spadki akcji big techów
Biznes
USA wznawia pomoc wojskową dla Ukrainy. Cła dla Kanady rosną. Embraer ma plan na Polskę
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Biznes
Problemy Tesli i Muska, podatek cyfrowy od big tech-ów, czy Trump spotka się z Xi Jinpingiem?