Aktualizacja: 16.10.2020 09:18 Publikacja: 15.10.2020 19:32
Foto: BAE Systems
Największy w Europie producent sprzętu wojskowego, ponadto producent silników do dużych samolotów Rolls-Royce, europejski producent pocisków rakietowych MBDA i włoska grupa Leonardo są w gronie pracujących nad nowym samolotem, który od 2040 r. ma zastąpić Typhoona Eurofightera. Partnerami W. Brytanii są też Włochy i Szwecja.
Początkowe ustalenia w raporcie firmy księgowo-doradczej PwC stwierdzają, że w ciągu pierwszych 30 lat realizacji tego projektu Tempest zapewni W. Brytanii co najmniej 25,3 mld funtów, a w latach 2025-50 pozwoli utrzymać średnio po 20 tys. miejsc pracy rocznie. Ekipa pracująca nad samolotem chce wykorzystać te ustalenia do przekonywania rządu, gdy przedstawi mu projekt biznesowy pod koniec roku — pisze Reuter. Zapewnienie następcy Typhoona pozwoli Brytyjczykom zachować niezależną zdolność w zakresie myśliwców i utrzymać wysoko wykwalifikowanych pracowników — stwierdziła BAE Systems w komunikacie o tym samolocie.
Wydarzenie Polska Moc Biznesu łączy przedsiębiorców, milionerów, małych przedsiębiorców, korporacje z organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami i fundacjami. To miejsce wzajemnej inspiracji. W tym roku szczególnie wiele miejsca poświęcimy bezpieczeństwu i sprawom społecznym – zapowiada Artur Beck, pomysłodawca i producent wydarzenia Polska Moc Biznesu.
Spółka kontrolowana przez francuski rząd łamie polskie prawo i naraża polski Skarb Państwa na wielkie straty podatkowe – ostrzega Stowarzyszenie na Rzecz Walki z Szarą Strefą Gier i Zakładów Wzajemnych „Graj Legalnie”.
Już 2 grudnia, na PGE Narodowym w Warszawie, odbędzie się Kongres Społeczno-Gospodarczy Polska Moc Biznesu 2024 – jedno z najważniejszych wydarzeń biznesowych w kraju. Kongres łączy liderów biznesu, przedstawicieli administracji publicznej, organizacji pozarządowych i środowiska naukowego, by wspólnie kreować rozwiązania wspierające gospodarkę opartą na zrównoważonym rozwoju i społecznej odpowiedzialności.
Wioska na włoskiej Sardynii chce przyciągnąć nowych mieszkańców. Po wyborach prezydenckich w USA stawia na Amerykanów rozczarowanych wynikiem głosowania. Domy można kupić już za 1 euro.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Wilno zainwestuje prawie 11,2 mln euro w rozbudowę fabrykę broni Giraites, co podwoi jej moce produkcyjne. W połowie roku rząd podpisał umowę z niemieckim Rheinmetall na budowę nowych zakładów amunicji, a we wrześniu z amerykańskim gigantem technologii obronnej Northrop Grumman International Trading.
Pogarszająca się kondycja rosyjskiej floty komercyjnej zmusiła władze do poszukiwania nowych rozwiązań. Chcą przekonać kraje, które nie nałożyły na Rosję sankcji, aby im pomogły. Jak na razie bez sukcesów.
Lotnisko Chopina w Warszawie w październiku odprawiło niemal 1,9 mln pasażerów. To o 14,6 proc. więcej niż w ubiegłym roku. I więcej niż prognozował wcześniej port.
Lufthansa uzyskała w końcu dostęp do następcy Alitalii, ITA Airways. Włoski resort gospodarki podał, że po trudnych negocjacjach i różnicy zdań co do ostatecznej ceny stronom udało się zawrzeć umowę o kupieniu przez grupę Lufthansy za 325 mln euro 41 proc. udziałów w ITA Airways.
W czym tkwi zagadka, że na lotnisku Ben Guriona w Tel Awiwie nie ma praktycznie zachodnich przewoźników, a w portach przesiadkowych w Europie nie brakuje izraelskich pasażerów? Przecież do większości z nich izraelskie linie nie latają.
Farmy fotowoltaiczne i wiatrowe mają zapewnić neutralność węglową CPK. Budowę lotniska spółka rozpocznie w 2026 roku.
Chińskie linie lotnicze wypychają europejską konkurencję z rejsów do Chin. Unijni przewoźnicy domagają się „równych warunków konkurencji”.
Aż o 41 proc. wzrosną opłaty lotniskowe w Amsterdamie. To oznacza 15 euro więcej dla każdego pasażera odlatującego z Schiphol. Dla przesiadających się to aż 30 euro.
Nowe lotnisko centralne, którego budowa ma ruszyć w 2026 roku, nie wpłynie negatywnie na lotniska regionalne – zapewnia wiceminister infrastruktury Maciej Lasek. Mają one dwa różne rodzaje ruchu lotniczego, dlatego mowa bardziej o wzajemnym uzupełnianiu się, a nie o rywalizowaniu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas