Kultura i biznes – ważne cele, wspólne korzyści

Kultura od zawsze potrzebowała wsparcia i mecenatu. By była dostępna dla szerszego grona osób, niezbędna jest pomoc ze strony biznesu. Współpraca ta powinna być usystematyzowana, a środki powinny być wydatkowane przez firmy w sposób transparentny.

Publikacja: 18.10.2024 00:01

Kultura i biznes – ważne cele, wspólne korzyści

Instytucje kultury finansowane są przez państwo i samorządy. To jednak zazwyczaj nie wystarcza, by mogły poczuć się swobodnie w doborze artystów, w prezentowaniu różnorodnych programów, także tych trudniejszych i mniej popularnych, prowadząc przy okazji działalność edukacyjną.

Nieodzowne wydaje się tu wsparcie biznesu, który tę potrzebę rozumie i na nią odpowiada. W polskich warunkach firmy, szczególnie te największe, chętnie angażują się w promocję kultury, finansując muzea, galerie, filharmonie, teatry dramatyczne i operowe i cykle wydarzeń kulturalnych.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Wystrzał rezerwacji na jesienne wyjazdy. Nagle staniała egzotyka
Biznes
Prezes Legimi o sytuacji firmy. „Audyt zrobi kilka podmiotów”
Biznes
Kolejny duży kontrakt dla polskiej zbrojeniówki. Co kupuje Wojsko Polskie?
Biznes
Gdzie wyrzucić brudne słoiki? Szkło czy zmieszane? Nie wszyscy znają te zasady
Materiał Promocyjny
Ładowanie samochodów w domu pod każdym względem jest korzystne
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Drożyzna wraca - co dalej z cenami w sklepach?