Kultura i biznes – ważne cele, wspólne korzyści

Kultura od zawsze potrzebowała wsparcia i mecenatu. By była dostępna dla szerszego grona osób, niezbędna jest pomoc ze strony biznesu. Współpraca ta powinna być usystematyzowana, a środki powinny być wydatkowane przez firmy w sposób transparentny.

Publikacja: 18.10.2024 00:01

Kultura i biznes – ważne cele, wspólne korzyści

Instytucje kultury finansowane są przez państwo i samorządy. To jednak zazwyczaj nie wystarcza, by mogły poczuć się swobodnie w doborze artystów, w prezentowaniu różnorodnych programów, także tych trudniejszych i mniej popularnych, prowadząc przy okazji działalność edukacyjną.

Nieodzowne wydaje się tu wsparcie biznesu, który tę potrzebę rozumie i na nią odpowiada. W polskich warunkach firmy, szczególnie te największe, chętnie angażują się w promocję kultury, finansując muzea, galerie, filharmonie, teatry dramatyczne i operowe i cykle wydarzeń kulturalnych.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Biznes
50 mln złotych na Tarantule dla polskiego wojska. MON kupuje kolejne bezzałogowce
Biznes
Szczyt w Brukseli: Zełenski prezentuje plan, Orban blokuje decyzje. Chiny wzywają USA do rozmów
Biznes
PGZ szuka partnera do produkcji amunicji
Biznes
Prezes PZPM: Wojna celna Donalda Trumpa obije europejską motoryzację, ale boleśnie uderzy także Amerykanów
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Biznes
Trump odcina Ukrainę od danych wywiadowczych, Niemcy zapowiadają zmiany w konstytucji, a Chiny ogłaszają ambitny plan na 2025 rok