Car-sharing nie chce mikroaut, woli dostawczaki

Pomysł na wprowadzenie do systemów najmu na minuty dwu- czy jednoosobowych samochodów nie wypalił. Dziś żaden z operatorów nad Wisłą nie ma planów wdrożenia tego typu samochodów. Inwestują natomiast we flotę ciężarówek.

Publikacja: 27.03.2023 03:00

Samochody w wersji mikro nie podbiły polskich ulic. Firmy car-sharingowe wolą budować niszę pojazdów

Samochody w wersji mikro nie podbiły polskich ulic. Firmy car-sharingowe wolą budować niszę pojazdów dostawczych

Foto: Bloomberg

Po tym jak litewska CityBee, największa sieć samochodów dostawczych pożyczanych na minuty, wycofała się w trakcie pandemii z Polski, na rynku – wbrew obawom ekspertów z branży – nie została luka. Zapełniają je pojazdy od Traficara i Panka. Firmy te wchodzą w partnerstwa ze sklepami, głównie marketami budowlanymi, i rozwijają tam dedykowane parkingi dla tego typu pojazdów. Operatorzy nie ukrywają, że popyt na większe samochody, które mogą posłużyć choćby do przewozu mebli czy większych zakupów remontowych, rośnie.

Pozostało 86% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Polska Moc Biznesu: w centrum uwagi tematy społeczne i bezpieczeństwo
Biznes
Zyski z nielegalnego hazardu w Polsce zasilają francuski budżet? Branża alarmuje
Materiał Promocyjny
Kongres Polska Moc Biznesu 2024: kreowanie przyszłości społeczno-gospodarczej
Biznes
Domy po 1 euro na Sardynii. Wioska celuje w zawiedzionych wynikami wyborów w USA
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Litwa inwestuje w zbrojeniówkę. Będzie więcej pocisków dla artylerii