Czarny Piątek już w ten czwartek

Ponad 150 mln Amerykanów może wybrać się na świateczne zakupy

Publikacja: 21.11.2011 01:05

Amerykańskie szaleństwo wyprzedaży zacznie się w tym roku wcześniej niż do tej pory. Już w czwartek

Amerykańskie szaleństwo wyprzedaży zacznie się w tym roku wcześniej niż do tej pory. Już w czwartek 24 listopada.

Foto: Rzeczpospolita, Bloomberg Bloomberg Bloomberg Bloomberg

Dzień po Święcie Dziękczynienia przypada w USA „czarny piątek" – od lat symboliczny początek sezonu świątecznych zakupów w USA i święto miłośników wrażeń ekstremalnych.

W tegorocznym sondażu Krajowej Federacji Handlowców Detalicznych (NRF) 74 mln pytanych zadeklarowało, że na pewno w ten weekend odwiedzi sklepy, a 77 mln stwierdziło, iż zrobi to, jeśli uznają, że okazje są warte stawienia czoła wielkim tłumom.

„Przygotuj plan ataku! Już teraz przejrzyj okazje i zrób listę zakupów" – zachęcają więc sprzedawcy i kuszą zabawkami za połowę ceny, smartfonami za jednego centa oraz 50-calowymi markowymi telewizorami za 499,99 dol. (ok. 1600 zł).

W tym roku szaleństwo wyprzedaży ma się też zacząć wcześniej niż zwykle. Już od szóstej rano w czwartek – w Święto Dziękczynienia – otwarte będą sklepy Kmart. Wieczorem, gdy wiele rodzin zacznie dopiero deser, rozpocznie się sprzedaż w Toys'R'Us i Wal-Mart. O północy drzwi otworzą zaś takie sieci, jak Target, Macy's czy Best Buy, który czekającym w kolejce wyświetli nowy film Harry'ego Pottera.

Wściekli z powodu wcześniejszych godzin otwarcia są pracownicy sklepów. 13 tys. osób podpisało petycję do sieci Best Buy, a ponad 187 tys. osób do sieci Target z apelem o zachowanie prawa do Święta Dziękczynienia.

Handlowcy dzięki zmienionym godzinom otwarcia chcą przyciągnąć więcej klientów. Część osób czeka jednak, aż ogromna konkurencja zmusi sprzedawców do zaoferowania jeszcze większych przecen. NRF prognozuje, że wartość sprzedaży detalicznej podczas przedświątecznego sezonu wyniesie 465,6 mld dol., czyli o ok. 2,8 proc. więcej niż przed rokiem. W 2010 roku sprzedaż była wyższa o 5,2 proc. niż rok wcześniej.

Dzień po Święcie Dziękczynienia przypada w USA „czarny piątek" – od lat symboliczny początek sezonu świątecznych zakupów w USA i święto miłośników wrażeń ekstremalnych.

W tegorocznym sondażu Krajowej Federacji Handlowców Detalicznych (NRF) 74 mln pytanych zadeklarowało, że na pewno w ten weekend odwiedzi sklepy, a 77 mln stwierdziło, iż zrobi to, jeśli uznają, że okazje są warte stawienia czoła wielkim tłumom.

Biznes
Nowe prawo nie da szybko wiatraków
Biznes
Wojciech Mach, GFT Poland: Zmierzamy do hiperpersonalizacji
Biznes
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Biznes
Spółki Azotów zacieśniają współpracę
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Biznes
Oligarchowie krytykują Kreml. Wojna zagraża ich biznesom
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje