Chińska spółka jest dystrybutorem narzędzi marki Yato, na którą składa się szeroka gama profesjonalnych narzędzi ręcznych i pneumatycznych, przeznaczonych do pracy w warunkach przemysłowych i serwisowych. W asortymencie znajdują się narzędzia ogólnego zastosowania i przyrządy do prac specjalistycznych.
Obie firmy nawiązały współpracę już w 2008 roku, kiedy Toya wraz ze spółką Saame Tools z Szanghajua założyła spółkę joint venture, pod nazwą Yato China Trading Co. Ltd. Toya SA i objęła 51 proc. udziałów w firmie chińskiej, pozostałe udziały pozostały u chińskiego partnera. W styczniu 2013 r. Toya dokonała podwyższenia kapitału w spółce Yato China Trading Co. Ltd. W wyniku tej transakcji Toya zwiększyła swój udział w spółce Yato China z 51 proc. do 75 proc. W kwietniu 2013 r. nazwa spółki została zmieniona na Yato Tools (Shanghai) Co. Ltd., a w marcu 2014 chińska spółka uroczyście dokonała otwarcia swojej nowej siedziby w Szanghaju.
Yato Tools (Shanghai) Co. Ltd jest dystrybutorem narzędzi Yato na rynki Azji, Ameryki Środkowej i Południowej, Australii i Afryki. Spółka dysponuje nowoczesnym centrum biurowym i logistycznym o łącznej powierzchni ponad 3000 m². W ciągu ostatnich czterech lat chińska spółka podwoiła sprzedaż, a jej zyski wzrosły trzykrotnie. Dla porównania – w 2010 roku sprzedaż wyniosła 21,9 mln zł, a zysk netto 467 tys. zł, a w 2013 roku odpowiednio 45,5 mln zł i 1,435 mln zł. W samych Chinach, produkty Yato dystrybuowane są w 26 prowincjach. Spółka zdobyła uznanie branży i otrzymała nagrodę TOP 20th Tool Brand w Global Tool Rank 2011 i nagrodę Top China Hardware od China National Hardware Association.
- Obecność marki i produktów Yato na rynkach światowych budowaliśmy krok po kroku – wyjaśnia Dariusz Hajek, wiceprezes Toya SA. - Zdawaliśmy sobie sprawę, jak trudne jest stworzenie pomostu, łączącego kulturę i biznes zachodni z orientalnym. Dlatego patrząc dziś z perspektywy lat, egzamin zdaliśmy z wyróżnieniem. Przezwyciężyliśmy bariery kulturowe, poznaliśmy specyfikę chińskiego rynku i mamy ogromne wsparcie, pozwalające na dalszą ekspansję i rozwój. Obecność chińskiego partnera pozwala na skuteczniejsze negocjacje biznesowe z dystrybutorami z innych krajów regionu Azji, Afryki, Ameryki Południowej i Środkowej. Zapewnia także bezpośredni eksport i ogromne zaplecze logistyczne. Hajek dodaje, że działania firmy przynoszą również korzyść dla klienta, gdyż jako producent narzędzi, Toya może się skoncentrować na wprowadzaniu nowych rozwiązań produktowych i oferować klientowi nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie więcej produktów o wysokiej jakości, nowoczesnym designie i przystępnej cenie. Będziemy wciąż inwestować w nowoczesne technologie, zapewniające komfort pracy profesjonalistom na całym świecie. Chińska spółka przynosi zyski, rozwija sprzedaż i jest to korzyść dla całej grupy Toya.
- Produkty marki Yato znane są ze swojej wysokiej jakości, nowoczesnego designu oraz przystępnej ceny – twierdzi Su Gang, dyrektor zarządzający Yato Tools. - Idealnie wpisują się w potrzeby chińskiego konsumenta, a także odbiorców w innych krajach Azji oraz Ameryki Południowej i Australii. Ze względu na konsekwentne zwiększenie i polepszanie palety produktowej, dostosowujemy narzędzia logistyczne w celu skuteczniejszej promocji i sprzedaży narzędzi marki Yato.