Mniejszy zysk BMW, bo klienci w USA wolą SUV

Lider segmentu premium wypadł gorzej w I kwartale, bo stracił na kursach walutowych i na sprzedaży limuzyn. Klienci, zwłaszcza w Stanach, woleli kupować pojazdy sportowo-użytkowe

Publikacja: 04.05.2016 07:14

Mniejszy zysk BMW, bo klienci w USA wolą SUV

Foto: Bloomberg

Tradycyjne modele traciły na atrakcyjności w USA, bo utrzymujące się od dawna niskie ceny paliw płynnych zachęcały do kupowania furgonetek i pojazdów terenowych. To zmusiło producentów tradycyjnych sedanów i hatchbacków do zwiększania zachęt, co odbiło się na zyskach. — Odwrót od limuzyn na korzyść SUV wywołał presję na cenę tych pierwszych — wyjaśnił szef pionu finansowego, Friedrich Eichiner.

Grupa z Monachium zmniejszyła więc w I kwartale zysk operacyjny EBIT o 2,5 proc. do 2,46 mld euro, analitycy liczyli na 2,48 mld, mimo zwiększenia sprzedaży samochodów o 11,2 proc. BMW straciła na kursie brytyjskiego funta i chińskiego juana do euro, także na mniejszej sprzedaży w Chinach (tylko +11,2 proc. wobec 36,4 proc. Mercedesa) i w Stanach. W całym rok BMW spodziewa się trzycyfrowego w milionach euro zysku operacyjnego z kursów walutowych i cen surowców.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Firmy chcą inwestować w nowe technologie
Biznes
Jest nowa szefowa Polskiej Agencji Kosmicznej
Biznes
Blackout w Hiszpanii i Portugalii. Ekonomiści popierają podatek katastralny
Biznes
Świat zbroi się przerażająco szybko. Największe wydatki od zimnej wojny
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Odkurzacz albo setki złotych premii. Promocje w banku Citi Handlowy