Urządzenie wykorzystuje dwie najpopularniejsze obecnie w branży technologie: rzeczywistość rozszerzoną (AR) oraz sztuczną inteligencję (AI). Monokular może zapewniać użytkownikom biznesowym wiele korzyści, np. ułatwiać im pracę, zapewniać szybszy dostęp do informacji, czy łatwo łączyć ze zdalnymi współpracownikami. Masowa produkcja gadżetu ma się rozpocząć w czerwcu br.
New Glass C200 identyfikuje obiekty świata rzeczywistego przy użyciu technologii AI. Rozpoznaje około 20 rodzajów obiektów, takich jak schematy budynków na obrazie rzeczywistym oraz wykorzystuje oprogramowanie AI pod nazwą Lenovo NBD Martin do identyfikacji oglądanych obrazów i oznaczania ich etykietami, prostopadłościanami ograniczającymi oraz adnotacjami. Oprogramowanie umożliwia postrzeganie sceny lub obiektu przy użyciu wizji komputerowej, a następnie identyfikację obrazu w czasie rzeczywistym przy użyciu AI. Analizuje dane pochodzące z inteligentnej kamery, czujników oraz historii zwyczajów użytkownika, a następnie łączy uzyskaną wiedzę z poleceniami głosowymi, gestami i naciśnięciami przycisków przez użytkownika, działając jako asystent. Innowacyjny produkt składa się z dwóch głównych części: monokularu (waży 60 g; działa w systemie operacyjnym Linux) i jednostki kieszonkowej.
Przez New Glas C200 patrzy się tylko jednym okiem, dzięki czemu użytkownik widzi „mieszaną rzeczywistość" łączącą świat AR i świat rzeczywisty. Po pobraniu do smartfonu aplikacji New Glass i podłączeniu do niego jednostki kieszonkowej można zapewnić systemowi New Glass C200 większą moc obliczeniową oraz łączność LTE.