Dzięki oszustwu klienci banku byli w stanie wypłacić środki, wystawiając czeki na siebie i natychmiast wypłacając środki, zanim czeki zostały odrzucone. Zwykle bank stosuje się do branżowego standardu udostępniania tylko części każdego czeku klientom przed rozliczeniem środków. Jednak tymczasowa usterka pozwoliła klientom wypłacić większe kwoty niż zwykle dozwolone przed rozliczeniem czeku.
Czytaj więcej
Afrykańską działalność Grupy Wagnera obsługiwały trzy wielkie zachodnie banki. Robiły to nie mając wiedzy o tym, kto dokonuje takich transakcji — ujawnił „Financial Times”.
JPMorgan twierdzi, że zamknął lukę w systemie, dzięki której dokonano oszustwa już kilka dni po jej odkryciu.
Teraz bank pozywa czterech klientów, którzy rzekomo są mu winni prawie 662 000 dolarów – wynika z czterech pozwów, które JPMorgan Chase Bank, spółka macierzysta Chase, złożyła w trzech sądach federalnych.
Luka w systemie banku dała „zarobić” oszustom
Jedna ze spraw w Houston dotyczy „zamaskowanego mężczyzny”, który rzekomo wpłacił czek na kwotę 335 000 dolarów na konto pozwanego. „29 sierpnia 2024 r. zamaskowany mężczyzna wpłacił czek na rachunek bankowy pozwanego w Chase na kwotę 335 000 dolarów” — poinformował bank. „Po zdeponowaniu czeku, oskarżony zaczął wypłacać zdecydowaną większość nielegalnie zdobytych funduszy” – napisano w pozwie. Bank twierdzi, że pozwany jest mu winien 291 000 dolarów — najwięcej ze wszystkich czterech przypadków. We wszystkich czterech przypadkach Chase Bank oświadczył, że skontaktował się z pozwanymi, żądając, aby „zapłacili kwotę debetu wraz z wszelkimi opłatami, które mają zastosowanie”. Jednak oskarżeni do tej pory tego nie zrobili, co według banku stanowi naruszenie umowy depozytowej, którą klienci muszą podpisać przy otwieraniu konta – informuje CNN.