Reklama
Rozwiń

Koronawirus w Japonii: Gwałtowny spadek poparcia dla nowego premiera

Poparcie dla nowego premiera Japonii, Yoshihide Sugi, spadło o 13 punktów procentowych, w związku z niezadowoleniem opinii publicznej ze sposobu radzenia sobie z kolejną falą epidemii koronawirusa SARS-CoV-2 w kraju - wynika z sondażu opublikowanym przez Kyodo News.

Aktualizacja: 07.12.2020 06:17 Publikacja: 07.12.2020 04:56

Koronawirus w Japonii: Gwałtowny spadek poparcia dla nowego premiera

Foto: AFP

arb

Suga, który we wrześniu zastąpił na stanowisku premiera Shinzo Abe (ustąpił ze stanowiska z przyczyn zdrowotnych) i jego gabinet cieszą się obecnie poparciem 50,3 proc. - to o 12,7 punktu procentowego mniej niż w sondażu przeprowadzonym przed miesiącem - podaje Kyodo News.

Odsetek niezadowolonych ze sposobu sprawowania władzy przez Sugę i jego rząd wzrósł w ciągu miesiąca do 32,8 proc. (wzrost o 13,6 punktu procentowego w ciągu miesiąca).

48 proc. respondentów w sondażu Kyodo News chce, aby rząd zawiesił forsowany program "Go To Travel", który miał pomóc w ożywieniu turystyki wewnętrznej w Japonii poprzez subsydiowanie przez rząd części wydatków ponoszonych przez turystów.

Wielu ekspertów uważa jednak, że zachęcanie w ten sposób Japończyków do mobilności przyspieszyło rozprzestrzenianie się koronawirusa SARS-CoV-2. Obecnie Japonia mierzy się z trzecią falą epidemii COVID-19.

Z sondażu opublikowanego przez dziennik "Yomiuri" wynika, że 57 proc. Japończyków chce zawieszenia programu "Go To Travel".

Suga przed kilkoma dniami bronił programu wspierania turystyki podkreślając, że jego celem jest wspieranie drobnych przedsiębiorców działających w branży turystycznej.

Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1037
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1034
Świat
Rabin Stambler: Polska to wielka pozytywna niespodzianka. Lubię mówić po polsku
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1032
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Świat
Olaf Scholz „warknął” na Andrzeja Dudę. Arkadiusz Mularczyk: „To przez reparacje”
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku