Aktualizacja: 17.07.2018 21:00 Publikacja: 17.07.2018 21:00
Foto: 123RF
Kupujący w sieci, najwięcej, średnio 82,6 zł miesięcznie przeznaczają na odzież, akcesoria i dodatki, 77,1 zł wydają na obuwie, a 37,3 zł na książki, płyty i filmy. Jak wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Omni-commerce. Kupuję wygodnie", w ciągu ostatnich sześciu miesięcy największa grupa osób robiła zakupy w sieci od dwóch do pięciu razy. Najczęściej robią zakupy w ten sposób mieszkańcy średnich i dużych miast (powyżej 100 tys. mieszkańców). Wśród mieszkańców wsi i małych miast (do 20 tys. mieszkańców) na zakupy w sieci zdecydowała się co czwarta z badanych osób. Z raportu wynika również, że aż 71 proc. internautów, nawet jeśli deklaruje, że nie kupuje przez internet, to szuka w nim inspiracji, informacji o produktach, opinii, porównuje ceny, sprawdza dostępność itp. Wyraźnie zwiększa się udział zakupów dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych. W ten sposób kupuje 52 proc. konsumentów mobilnych, częściej kobiety (59 proc.) i młodzi – 15–24 lata (66 proc.). Raport wskazuje też na różnorodność preferencji polskich konsumentów, w których 32 proc. stanowią sklepy stacjonarne, a 41 proc. wirtualne formy zakupów. Wśród badanych deklarujących, że nie kupują przez internet, dominują obawy (40 proc.) o płatność elektroniczną oraz niepewność, że towar zostanie dostarczony. Część badanych woli z kolei wcześniej produkt dotknąć i wypróbować, w tej grupie dominują osoby starsze, powyżej 55. roku życia. Szansą dla dynamicznego rozwoju e-handlu w przyszłości są ograniczenia działalności tradycyjnych sklepów w niedziele, rosnąca w gospodarce rola pokolenia Y i wejścia na rynek pokolenia Z. Dużym wyzwaniem może stać się konieczność dostosowania do wymogów RODO, komplikujących kontakty z klientami oraz wykorzystywanie danych w dotychczasowy sposób. Z danych zgromadzonych w Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor oraz w bazie BIK na temat zobowiązań przeterminowanych powyżej 30 dni, na kwotę wyższą niż 500 zł wynika, że dla wszystkich firm z branży „Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy wysyłkowe lub internet" (PKD 4791), odsetek firm z opóźnionymi płatnościami, na koniec marca 2018 r. wynosił 4,0 proc. i jest on zdecydowanie niższy od średniej dla całej gospodarki, która sięga 5,7 proc. Występują jednak znaczące różnice w moralności płatniczej w zależności od wielkości przedsiębiorstwa. Gdy wśród małych firm z klasy 4791, przeterminowane zobowiązania kredytowe i pozakredytowe ma 3,9 proc., wśród spółek kapitałowych, problem tego rodzaju jest udziałem aż 8,1 proc. przedsiębiorstw.
Rynek magazynowy jest w fazie stabilizacji po bardzo intensywnych zmianach w ciągu ostatnich lat. Perspektywy rozwoju są dobre.
Co piąty przedstawiciel branży mówi o złej i bardzo złej kondycji finansowej w ostatnim kwartale tego roku.
Roboty wspierające pracowników fizycznych, pompy ciepła, panele solarne. Technologie i zielone rozwiązania zapewniają przewagi konkurencyjne.
Prawie 0,8 mld euro ulokowano w nieruchomościach logistyczno-przemysłowych w Polsce od początku roku. Na rynku pojawili się nowi gracze.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Cały sektor zmaga się z wieloma wyzwaniami, a problemy jednych wpływają niestety na kondycję drugich, bo TSL to łańcuch naczyń połączonych.
Konkurowanie na rynku jest naturalne i napędza rozwój. Jednak problem zaczyna się, gdy ktoś dla zbudowania swojej pozycji stosuje nieuczciwe praktyki. Wtedy państwa powinny reagować w celu ochrony firm czy nawet całych sektorów gospodarki.
Polski recyklat jest pożądany na rynku europejskim – mówi Paweł Lesiak, wiceprezes firmy Interzero.
Technologicznie nie nadążamy za innymi krajami, bo w Europie wcześniej nie nastąpiły odpowiednie inwestycje. Stąd konieczność pożyczenia i wydania dużych pieniędzy, które powinny przełożyć się na obniżkę kosztów produkcji produktów cleantech na naszym kontynencie - uważa Marcin Korolec, były minister środowiska, prezes Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych oraz Instytutu Zielonej Gospodarki.
Rok ten przyniósł wyjątkową dynamikę wydarzeń w PreZero, a także w kluczowych obszarach dla branży gospodarki odpadami w Polsce.
Szybko reagujemy na potrzeby klienta. Potrafimy sprawnie dostosować do nich nasze rozwiązania. Dzięki temu jesteśmy rozpoznawalnym producentem na świecie i monopolistą w Polsce – mówi Rafał Worek, wiceprezes Ponaru Wadowice.
Planujesz sprzedać niepotrzebne rzeczy przez Internet? Robisz porządki w szafie? Znalazłeś nieużywane ubrania albo rzeczy, które tylko zbierają kurz? To świetnie się składa! Sprzedaż online to doskonały sposób na to, aby dać przedmiotom „drugie życie”, a do tego zasilić domowy budżet dodatkowym zarobkiem. Niestety, nie wszyscy kupujący mają uczciwe zamiary. Jak handlować w sieci bezpiecznie i bez stresu? Dzisiaj odpowiadamy na te pytania! Internet to świetne miejsce do sprzedaży. Tysiące ludzi codziennie szuka okazji i używanych rzeczy w dobrym stanie. Chętnie przygarną nieużywane przez Ciebie rzeczy, dając im nowe życie. Pomyśl tylko – te spodnie, które są już za małe, buty kupione w złym rozmiarze czy nieużywany tablet – wszystko to może znaleźć nowego właściciela i pomóc zasilić Twój domowy budżet! Na przykład, komplet ubrań z zeszłego sezonu może dać Ci nawet kilkaset złotych ekstra. Rower treningowy czy stary telefon komórkowy, który stoi i zbiera kurz może znaleźć nabywcę nawet w ciągu kilku dni i za naprawdę niezłą kwotę. Niekiedy jednak proces sprzedaży może być bardzo frustrujący. Jak uniknąć nieporozumień i przeprowadzić wszystko jak najsprawniej, a po drodze nie nadziać się na oszustów? Podpowiadamy!
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
Już 13 grudnia 2024 r. w Google for Startups w Warszawie odbędzie się Wielki Finał Econverse Cup 2024 – kulminacyjny punkt największej symulacji tworzenia biznesu dla młodych w Polsce. Po raz trzeci młodzi Polacy z pięciu miast będą mieli niepowtarzalną okazję zmierzyć się w rywalizacji, prezentując swoje pomysły na biznes przed jury, w skład którego wejdą inwestorzy, mentorzy oraz aniołowie biznesu. W tym roku wydarzenie uświetni wystąpienie Sebastiana Kulczyka.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas