Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 21.12.2019 17:57 Publikacja: 21.12.2019 00:01
Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik
Wprowadzenie nowej organizacji ruchu, zwłaszcza w miastach duszących się od nadmiaru pojazdów, może być konieczne. Może jednak powodować określone trudności i utrudnienia dla użytkowników dróg. Musi więc mieć racjonalne i przekonujące uzasadnienie powodów i celów wprowadzenia zmian. Nie zawsze tak się dzieje – na co wskazują skargi do sądów.
Działając na podstawie przepisów rozporządzenia ministra infrastruktury z 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach, starosta słupski zatwierdził projekt stałej organizacji ruchu, dotyczący głównych ulic w centrum Ustki. Miały obowiązywać od 30 czerwca 2019 r. do końca sezonu letniego. Polegały na ustanowieniu stref wyłączonych z ruchu kołowego, czyli stref pieszych. Starosta miał merytoryczne argumenty; wobec uzdrowiskowego statusu miasta i rosnącej lawinowo w sezonie letnim liczby pojazdów należało je wyprowadzić poza śródmieście. Pismo starosty, zatwierdzające projekt zmian, ukazało się 29 kwietnia 2019 r. Wprowadzone rozwiązania miały mieć charakter pilotażowy.
Możliwe, że neosędziowie stracą swój status z mocy ustawy już w październiku. Adam Bodnar podjął decyzję w spraw...
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił kolejną skargę na decyzję Rzecznika Praw Pacjenta, tym razem...
Nakaz odbierania prawa jazdy dożywotnio i na wszystkie rodzaje pojazdów, w sytuacji popełnienia przestępstwa z a...
Po dwóch trudnych latach dla doradców podatkowych wróciły dobre czasy. Rosną przychody większości firm. Ich klie...
Mężczyzna, który wraz z partnerką zdecydował się na skorzystanie z usług kliniki in vitro i zamrożenie zarodka,...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas