Sondaż: Podatek od reklam ma ograniczyć medialną krytykę

40 proc. badanych uważa, że rząd Zjednoczonej Prawicy za pomocą nowego podatku chciał uciszyć nieprzychylne mu media.

Aktualizacja: 04.03.2021 06:04 Publikacja: 03.03.2021 18:55

Sondaż: Podatek od reklam ma ograniczyć medialną krytykę

Foto: Fotorzepa/ Jakub Mikulski

IBRiS na zlecenie „Rzeczpospolitej" zapytał respondentów, jaki cel chciał osiągnąć rząd, wprowadzając nowy podatek od mediów. Zapowiedź ta spowodowała m.in. protest dziennikarzy oskarżających rządzących o próbę wprowadzenia cenzury.

Wygląda na to, że argumenty mediów o kontekście politycznym, ale i o podwójnym opodatkowaniu i niesprawiedliwym zróżnicowaniu daniny, trafiły do największej grupy odbiorców. 40 proc. badanych wskazało na chęć ograniczenia medialnej krytyki jako na główny motyw działania władzy.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Polityka
Poseł PiS o Krzysztofie Stanowskim: Nie można go lekceważyć
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Polityka
Kto nie bywał w Sejmie? Znamy listę nieobecnych posłów. Tłumaczenia zaskakują
Polityka
Adam Traczyk: Przeciw wyborom prezydenckim
Polityka
Jacek Czaputowicz: Skutki zakończenia eksperymentu
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Polityka
Marek Migalski: Samobójcza strategia sztabu Trzaskowskiego
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego