Aktualizacja: 24.10.2019 21:00 Publikacja: 24.10.2019 21:00
Spółka SatRevolution to polski rodzynek w branży kosmicznej i jedna z tych firm, które budują innowacyjną gospodarkę
Foto: SatRevolution
Jak pokazują wyniki unijnego indeksu wskazującego na poziom ucyfrowienia gospodarki
i społeczeństwa (wskaźnik DESI – Digital Economy and Society Index), Polska jest jednym z pięciu krajów, które z cyfryzacją radzą sobie najgorzej (obok m.in. Bułgarii i Grecji). Średnia wartość indeksu waha się w okolicach 54 pkt, zaś Polska osiąga wynik na poziomie 45 pkt. Z danych wynika, że digitalizacja nie jest też mocną stroną krajowego biznesu – pod tym względem jesteśmy na końcu listy, wyprzedzając jedynie Rumunię.
Podczas uroczystej gali nastąpiło ogłoszenie werdyktu kapituły konkursu Orzeł Innowacji oraz wręczenie nagród i wyróżnień. Uhonorowane zostały nowatorskie rozwiązania, które odpowiadają na rzeczywiste potrzeby rynkowe.
Kapituła wybrała najlepsze rozwiązania oparte na nowych technologiach. Wśród laureatów znalazły się firmy różnej wielkości i o różnym stażu na rynku. Łączy je dążenie do tworzenia innowacyjnych rozwiązań realnych problemów.
Rodzimy rynek start-upów, po słabym I półroczu, liczy na ożywienie. Ale koniec posuchy w finansowaniu innowacji spodziewany jest dopiero pod koniec roku.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Sprawdzam. Tego określenia najczęściej używa dzisiaj rynek w odniesieniu do naszej rzeczywistości start-upowej.
Zawsze wspólnym mianownikiem i podmiotem naszych działań jest pacjent – mówi Bartłomiej Chmielowiec, rzecznik praw pacjenta (RPP).
Żaden podmiot nie działa w próżni, a otoczenie makroekonomiczne ma zasadniczy wpływ na funkcjonowanie jednostek publicznych. W związku z tym, dyskutując o kondycji finansowej szpitali w Polsce, powinniśmy brać pod uwagę takie elementy jak: inflacja, otoczenie regulacyjne i sytuacja społeczna w kraju.
Zwyczajowo każdej edycji rankingu „Liderzy zarządzania – najlepiej zarządzane szpitale publiczne według BFF Banking Group” towarzyszy debata merytoryczna.
To, co wyróżnia banki w Polsce, to przede wszystkim innowacyjność i zdolność do szybkiej odpowiedzi na potrzeby klientów – dynamiczne dostosowanie struktury i zakresu usług – niezależnie od tego, czy mówimy o kliencie korporacyjnym, czy indywidualnym.
Xtreme Fitness Gyms zbliża się do historycznego wydarzenia – otwarcia 100. klubu w Polsce, będącego kulminacją rekordowego wzrostu w 2024 roku. Sieć, która na początku roku liczyła niecałe 60 lokalizacji, zakończy go z imponującym 70-procentowym wzrostem liczby klubów, napędzanym intensywną ekspansją franczyzową. Grudniowa inauguracja setnego klubu potwierdza, że firma obrała kurs na dalszy, dynamiczny rozwój.
Strefa Edukacji w Muzeum Gazowni Warszawskiej to unikalna przestrzeń, w której historia przemysłu łączy się z pasją do nauki, eksperymentowania oraz twórczego działania. Oferta edukacyjna muzeum obejmuje szeroką gamę warsztatów, skierowanych do przedszkolaków, uczniów szkół podstawowych oraz rodzin z dziećmi. Tematyka zajęć łączy fascynujące eksperymenty z dziedziny chemii i fizyki z kreatywnymi działaniami artystycznymi oraz warsztatami ekologicznymi, umożliwiając uczestnikom rozwój w duchu zabawy i nauki.
Sieć franczyzowa VeloBanku dynamicznie rośnie. Obecnie dysponuje 100. punktami partnerskimi, a do końca 2025 roku uruchomionych zostanie kolejnych 60. To dziś szybko rozwijająca się sieć bankowa, dająca szereg korzyści dla partnerów. Lokalizacja w centrach dużych miast, wsparcie marketingowe, dostęp do szkoleń oraz technologiczne nowości w samych placówkach – to tylko niektóre benefity przyciągające nowych franczyzobiorców.
rozmowa | Wiele lat doświadczeń, globalne standardy, sprawdzone działające procedury – dla wielu potencjalnych kandydatów franczyza McDonald’s wydaje się być gotowym i prostym przepisem na sukces. Jak twierdzi Marek Mikusek, Franchising Director marki, „rozwój biznesu wymaga ciągłego, konsekwentnego zaangażowania ze strony franczyzobiorców, a sukces tkwi w odpowiedzialnym wyborze kandydatów i długofalowych partnerskich relacjach”. Jak zatem zacząć swój biznes pod złotymi łukami?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas