„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 16.09.2019 19:07 Publikacja: 16.09.2019 21:00
Strona główna internetowego „Dwutygodnika”, który powstał w 2009 roku
Foto: dwutygodnik.com
Papierowe wersje pism kulturalnych stopniowo ustępują pola swoim internetowym mutacjom. Już zresztą w 2009 roku pojawiły się dwa tytuły, które zakładały istnienie wyłącznie w przestrzeni wirtualnej: „Kultura Liberalna” – polityczno-kulturalny tygodnik internetowy o profilu liberalnym (obecnie ok. 20 tys. czytelników miesięcznie) oraz „Dwutygodnik.com” – magazyn kulturalny (ok. 70 tys. czytelników).
Obydwa do dziś istnieją. Szczególnie ciekawy jest przypadek „Dwutygodnika”. Pojawił się w sieci w kwietniu 2009 r. Systematycznie powiększało się grono czytelników doceniających poziom publikowanych tekstów od recenzji poprzez rozmowy, felietony, polemiki i najróżnorodniejsze inne formy.
Ministerstwo Kultury oraz MSZ nie potwierdzają informacji, które pojawiły się w niemieckich mediach, aby trwały negocjacje na temat zwrotu pakietu dzieł sztuki, w tym manuskryptu średniowiecznej pieśni „Gaude Mater Polonia”.
Fundacja Identitas przyznała nagrodę specjalną byłemu dyrektorowi Muzeum Historii Polski Robertowi Kostrze.
Co planuje Sławomir Mentzen w kampanii prezydenckiej, gdy ta zacznie się formalnie w przyszłym roku? Czym jego strategia różni się od poprzednich kampanii Konfederacji? W "Pałacu Prezydenckim" rozmowa z Bartoszem Bocheńczakiem, szefem sztabu Konfederacji w wyborach prezydenckich.
W Pałacu Rzeczypospolitej w Bibliotece Narodowej na Placu Krasińskich w Warszawie wręczamy Nagrodę „Rzeczpospolitej” im. Jerzego Giedroycia.
2 grudnia 2024 - Zapraszamy na niezwykłe wydarzenie online pt. „Strategie Ochrony Rynku w Obliczu Globalnych Wydarzeń: Antydumping, Protekcjonizm i Ochrona Konkurencyjności w Unii Europejskiej”, które odbędzie się 5 grudnia 2024 roku, w godzinach 13:00 – 15:00. To wyjątkowa okazja, by zgłębić tematykę globalnych nierówności ekonomicznych i ich wpływu na polityki ochrony rynku. Nasz webinar zgromadzi wiodących ekspertów i praktyków, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami i wiedzą na temat obecnych wyzwań i możliwości w globalnym handlu i ochronie rodzimych rynków przed nieuczciwą konkurencją.
Nest Lease, to nowy gracz na polskim rynku leasingowym, będący częścią grupy Nest Bank. Firma powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie mikro i małych przedsiębiorców na elastyczne i nowoczesne rozwiązania finansowe. Dzięki zaawansowanej technologii i indywidualnemu podejściu, Nest Lease planuje w ciągu dwóch lat wejść do grona dziesięciu największych firm leasingowych w Polsce. W rozmowie z Lechem Stabiszewskim, pełniącym funkcję p.o. prezesa zarządu Nest Leasing S.A., przyglądamy się strategii i ofercie Spółki oraz trendom w branży leasingowej.
Warner Bros Discovery, właściciel Grupy TVN, rozpoczął proces sprzedaży polskiej stacji telewizyjnej – dowiedziała się agencja Reutera.
Międzynarodowa koprodukcja Telewizji Polskiej, film animowany „Kapral Wojtek” w reżyserii Iaina Gardnera, znalazła się na oscarowej shortliście w kategorii Najlepszy Krótkometrażowy Film Animowany. Jest oparta na prawdziwych wydarzeniach z czasów II wojny światowej.
Jak przeżyć w erze postprawdy, zwłaszcza gdy obawa przed manipulacją też bywa manipulacją?
„Moje dzieci mnie oszukały" – powiedział w wywiadzie dla magazynu „Forbes” Zygmunt Solorz, jeden z najbogatszych Polaków, założyciel i właściciel Cyfrowego Polsatu. „Zobaczyłem, że są niegotowi i niewdzięczni” – dodał i zdradził, komu zamierza zostawić cały swój majątek.
Spółki prowadzące największe prywatne telewizje i sieci telefonii komórkowej znalazły się na liście firm chronionych przed przejęciami.
Hubert Burda od dziesięcioleci stoi na czele swojej rodzinnej firmy medialnej. Na krótko przed swoimi 85. urodzinami postanowił przekazać odpowiedzialność za koncern dwójce swoich dzieci. Będą już czwartym pokoleniem prowadzącym Hubert Burda Media.
Pod koniec roku w telewizji nawet poważni naukowcy zamieniają się we wróżbitów, bo dziennikarzy i widzów najbardziej interesuje przyszłość. Problem w tym, że proroctwa odnośnie do przyszłości są mało wiarygodne.
Amerykanie po raz pierwszy zareagowali na zapowiedź rządu Donalda Tuska dotyczącą wpisania stacji TVN i Polsat na listę firm strategicznych. Głos zabrał Departament Stanu USA.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas