Hubert Burda wycofuje się ze swojej grupy wydawniczej. Jak ogłosiła firma, jego dzieci, Elisabeth Burda Furtwängler i Jacob Burda, przejmą odpowiedzialność przedsiębiorczą i wydawniczą Hubert Burda Media od 1 lutego 2025 roku. To już czwarte pokolenie rodziny Burda, które będzie zarządzać rodzinnym przedsiębiorstwem, które działa od 1903 roku i ma siedziby w Offenburgu w Badenii-Wirtembergii oraz Monachium.
Czytaj więcej
Przejęcie na rynku mediów kobiecych. Wydawnictwo Burda Media Polska kupi swego rywala, spółkę Edipresse Polska, jednego z największych wydawców tytułów dla kobiet.
Wydawnictwo wydaje m.in. takie tytuły jak: kolorowy magazyn plotkarski „Bunte” i polityczno-informacyjny tygodnik „Focus”, a także popularny tygodnik dla pań „Freundin” oraz „Chip” – miesięcznik poświęcony tematyce informatycznej. Firma jest w 100 procentach własnością rodzinną. Jacob Burda i Elisabeth Burda Furtwängler posiadają około 37,5 procent akcji spółki, a Hubert Burda około 25,1 procent. Po przekazaniu władzy nic się nie zmieni – zapewnia koncern. Dzieci pochodzą z małżeństwa Burdy z aktorką Marią Furtwängler i są członkami zarządu grupy od 2017 roku, a udziałowcami od 2010 roku.
Hubert Burda Media w rękach czwartego pokolenia rodziny Burda
Elisabeth Burda Furtwängler poinformowała w oświadczeniu: „Świadomie zdecydowaliśmy się podjąć to przedsiębiorcze zadanie teraz, w trudnych politycznie i ekonomicznie czasach, aby kontynuować transformację naszej rodzinnej firmy – ze znajomością tradycji i otwarci na nowości”. Jej brat Jacob Burda dodał: „To wielki zaszczyt i obowiązek kontynuować dziedzictwo naszego ojca w czwartym pokoleniu”.
Czytaj więcej
Chcemy jeszcze mocniej w tym regionie urosnąć i wybraliśmy Polskę na nasz e-commerce hub. Teraz przejmujemy sklep Cocolita, czyli popularną drogerię internetową – mówi Martin Weiss, członek zarządu Hubert Burda Media.