Zmiana w niemieckiej grupie medialnej. Hubert Burda idzie na emeryturę

Hubert Burda od dziesięcioleci stoi na czele swojej rodzinnej firmy medialnej. Na krótko przed swoimi 85. urodzinami postanowił przekazać odpowiedzialność za koncern dwójce swoich dzieci. Będą już czwartym pokoleniem prowadzącym Hubert Burda Media.

Publikacja: 18.12.2024 18:01

Hubert Burda przechodzi na emeryturę

Hubert Burda przechodzi na emeryturę

Foto: PAP/DPA

Hubert Burda wycofuje się ze swojej grupy wydawniczej. Jak ogłosiła firma, jego dzieci, Elisabeth Burda Furtwängler i Jacob Burda, przejmą odpowiedzialność przedsiębiorczą i wydawniczą Hubert Burda Media od 1 lutego 2025 roku. To już czwarte pokolenie rodziny Burda, które będzie zarządzać rodzinnym przedsiębiorstwem, które działa od 1903 roku i ma siedziby w Offenburgu w Badenii-Wirtembergii oraz Monachium.

Czytaj więcej

Burda Media kupuje swojego największego konkurenta w Polsce

Wydawnictwo wydaje m.in. takie tytuły jak: kolorowy magazyn plotkarski „Bunte” i polityczno-informacyjny tygodnik „Focus”, a także popularny tygodnik dla pań „Freundin” oraz „Chip” – miesięcznik poświęcony tematyce informatycznej. Firma jest w 100 procentach własnością rodzinną. Jacob Burda i Elisabeth Burda Furtwängler posiadają około 37,5 procent akcji spółki, a Hubert Burda około 25,1 procent. Po przekazaniu władzy nic się nie zmieni – zapewnia koncern. Dzieci pochodzą z małżeństwa Burdy z aktorką Marią Furtwängler i są członkami zarządu grupy od 2017 roku, a udziałowcami od 2010 roku.

Hubert Burda Media w rękach czwartego pokolenia rodziny Burda

Elisabeth Burda Furtwängler poinformowała w oświadczeniu: „Świadomie zdecydowaliśmy się podjąć to przedsiębiorcze zadanie teraz, w trudnych politycznie i ekonomicznie czasach, aby kontynuować transformację naszej rodzinnej firmy – ze znajomością tradycji i otwarci na nowości”. Jej brat Jacob Burda dodał: „To wielki zaszczyt i obowiązek kontynuować dziedzictwo naszego ojca w czwartym pokoleniu”.

Czytaj więcej

Burda inwestuje w polską e-drogerię i ma dalsze plany

Hubert Burda odchodzi z zarządu grupy z roczną sprzedażą na poziomie około 2,8 miliarda euro (dane z roku 2023) pod koniec stycznia i na krótko przed swoimi 85. urodzinami. W komunikacie firmy napisano, że pozostaje on osobiście odpowiedzialnym wspólnikiem i honorowym prezesem holdingu. „Naprawdę wyjątkową cechą firmy rodzinnej jest to, że nigdy nie jest się jej właścicielem samemu, ale raczej jesteś za nią odpowiedzialny dla następnych pokoleń. Jestem wdzięczny, że udało mi się przejąć zdrowe wydawnictwo firmę od moich rodziców około 40 lat temu, a teraz mogę przekazać moim dzieciom zróżnicowaną firmę medialną” – napisał Hubert Burda w komunikacie.

Hubert Burda wycofuje się ze swojej grupy wydawniczej. Jak ogłosiła firma, jego dzieci, Elisabeth Burda Furtwängler i Jacob Burda, przejmą odpowiedzialność przedsiębiorczą i wydawniczą Hubert Burda Media od 1 lutego 2025 roku. To już czwarte pokolenie rodziny Burda, które będzie zarządzać rodzinnym przedsiębiorstwem, które działa od 1903 roku i ma siedziby w Offenburgu w Badenii-Wirtembergii oraz Monachium.

Wydawnictwo wydaje m.in. takie tytuły jak: kolorowy magazyn plotkarski „Bunte” i polityczno-informacyjny tygodnik „Focus”, a także popularny tygodnik dla pań „Freundin” oraz „Chip” – miesięcznik poświęcony tematyce informatycznej. Firma jest w 100 procentach własnością rodzinną. Jacob Burda i Elisabeth Burda Furtwängler posiadają około 37,5 procent akcji spółki, a Hubert Burda około 25,1 procent. Po przekazaniu władzy nic się nie zmieni – zapewnia koncern. Dzieci pochodzą z małżeństwa Burdy z aktorką Marią Furtwängler i są członkami zarządu grupy od 2017 roku, a udziałowcami od 2010 roku.

Media
Jest odpowiedź Departamentu Stanu USA na zapowiedź Tuska ws. TVN i Polsatu
Media
Kurs właściciela TVN wzrósł, więc sprzedaż może nie być potrzebna
Media
Kolejny chętny na TVN? Spadkobiercy Silvio Berlusconiego szukają okazji w Europie
Media
Zygmunt Solorz reaguje na wpisanie Polsatu na listę spółek pod ochroną państwa
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10