„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 12.03.2019 16:12 Publikacja: 12.03.2019 11:20
Foto: Bloomberg
W kuluarach jednym z tematów rozmów pozostaje jednak katastrofa etiopskiego boeinga 737 Max 8. Nadal nie wiadomo, co było jej przyczyną. Na razie kolejne linie lotnicze uziemiają swoją flotę MAXów. Takich maszyn lata dzisiaj na świecie 350, z czego osiem w Polskich Liniach Lotniczych LOT.
— Jesteśmy w nieustannym kontakcie z władzami etiopskimi, bo w tym kraju wydarzyła się ta katastrofa, a także z amerykańską FAA, ponieważ maszyna, która uległa katastrofie była wyprodukowana w Stanach Zjednoczonych. Amerykańska Federalna Agencja Lotnictwa wydała już oświadczenie, w którym nie ma zalecenia uziemienia boeingów 737 MAX8. Oczekujemy także oświadczenia Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego. W Europie jest dzisiaj zarejestrowanych 55 Boeingów 737 MAX 8 przez 12 przewoźników, z tego 10 z nich to linie z Unii Europejskiej. Żadna z tych linii nie uziemiła swojej floty maksów — powiedział Henrik Hololei, dyrektor generalny Komisji Europejskiej ds. mobilności i Transportu.
Deutsche Bahn od dłuższego czasu zmaga się z problemami. Firma jest krytykowana za niską punktualność pociągów, a teraz okazuje się, że niemieckie koleje borykają się także z trudnościami finansowymi. Prezes Richard Lutz szacuje straty na kilkaset milionów euro.
Chiny zezwoliły przedstawicielom Niemiec, Szwecji, Finlandii i Danii na wejście na pokład chińskiego masowca, który jest przedmiotem śledztwa w sprawie zerwania kabli na Morzu Bałtyckim - poinformował duński minister spraw zagranicznych.
Automatyzacja, analiza olbrzymich zbiorów danych, zapewnienie bezpieczeństwa – tego wszystkiego potrzebuje transport morski. Najnowocześniejsze rozwiązania w tej dziedzinie opracowała polska spółka.
PKP Intercity szykuje się na rekordowe oblężenie pociągów w tegorocznym okresie świąteczno-noworocznym. Z tego powodu uruchomi więcej połączeń z ponad 600 dodatkowymi wagonami oraz skróci czasy przejazdów.
Do 1 marca na ulicach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii dostępnych będzie około 3500 rowerów, czyli połowa tego, co mieszkańcy GZM mają do dyspozycji w sezonie letnim.
Nest Lease, to nowy gracz na polskim rynku leasingowym, będący częścią grupy Nest Bank. Firma powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie mikro i małych przedsiębiorców na elastyczne i nowoczesne rozwiązania finansowe. Dzięki zaawansowanej technologii i indywidualnemu podejściu, Nest Lease planuje w ciągu dwóch lat wejść do grona dziesięciu największych firm leasingowych w Polsce. W rozmowie z Lechem Stabiszewskim, pełniącym funkcję p.o. prezesa zarządu Nest Leasing S.A., przyglądamy się strategii i ofercie Spółki oraz trendom w branży leasingowej.
Automatyzacja, analiza olbrzymich zbiorów danych, zapewnienie bezpieczeństwa – tego wszystkiego potrzebuje transport morski. Najnowocześniejsze rozwiązania w tej dziedzinie opracowała polska spółka.
Deweloper, spółka 7R, sprzedał obiekty logistyczne o łącznej powierzchni 212,5 tys. mkw. Nieruchomości w pięciu miastach kupiła Investika Real Estate Fun.
Deutsche Bahn od dłuższego czasu zmaga się z problemami. Firma jest krytykowana za niską punktualność pociągów, a teraz okazuje się, że niemieckie koleje borykają się także z trudnościami finansowymi. Prezes Richard Lutz szacuje straty na kilkaset milionów euro.
PKP SA wybrała prezesa, który pokieruje największym w Polsce przewoźnikiem towarowym. Nowy zarząd to specjaliści od restrukturyzacji.
Po licznych protestach i petycjach Komisja Europejska ugięła się i zezwoliła na przedłużenie okresu wymiany tachografów.
Czy ograniczenie prędkości na autostradach zwiększyłoby bezpieczeństwo na autostradach oraz pomogłoby Niemcom osiągnąć cele klimatyczne? Nowe badanie przeprowadzone przez niemiecką Federalną Agencję Środowiska przedstawia konkretne liczby dotyczące tego, ile emisji faktycznie można by zaoszczędzić.
Zaskakująco dużo firm nie wymieniło jeszcze tachografów, duży kłopot jest także z kartami kierowcy. Przepisy nie przewidują wymiany starych wersji, co utrudnia zarządzanie flotą.
Pomimo wsparcia unijnej biurokracji przewozy kolejowe maleją, co zwiększa ryzyko funduszy inwestujących w spółki wynajmu lokomotyw.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas