Aktualizacja: 12.03.2019 16:12 Publikacja: 12.03.2019 11:20
Foto: Bloomberg
W kuluarach jednym z tematów rozmów pozostaje jednak katastrofa etiopskiego boeinga 737 Max 8. Nadal nie wiadomo, co było jej przyczyną. Na razie kolejne linie lotnicze uziemiają swoją flotę MAXów. Takich maszyn lata dzisiaj na świecie 350, z czego osiem w Polskich Liniach Lotniczych LOT.
— Jesteśmy w nieustannym kontakcie z władzami etiopskimi, bo w tym kraju wydarzyła się ta katastrofa, a także z amerykańską FAA, ponieważ maszyna, która uległa katastrofie była wyprodukowana w Stanach Zjednoczonych. Amerykańska Federalna Agencja Lotnictwa wydała już oświadczenie, w którym nie ma zalecenia uziemienia boeingów 737 MAX8. Oczekujemy także oświadczenia Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego. W Europie jest dzisiaj zarejestrowanych 55 Boeingów 737 MAX 8 przez 12 przewoźników, z tego 10 z nich to linie z Unii Europejskiej. Żadna z tych linii nie uziemiła swojej floty maksów — powiedział Henrik Hololei, dyrektor generalny Komisji Europejskiej ds. mobilności i Transportu.
To już nieodwołalne. Pracownicy sektora publicznego w Belgii zastrajkują 13 lutego, czyli w najbliższy czwartek. Dzień wcześniej zarząd Finnaira wznowi rozmowy z pilotami, którzy protestują przeciwko zwolnieniom. I tu także szykuje się protest.
Tankowiec zakotwiczony w rosyjskim porcie nad Bałtykiem został zalany i osiadł na mieliźnie, po tym jak w maszynowni doszło do trzech eksplozji przy uruchomianiu silników. Tankowiec była wypełniony mazutem. Rosjanie twierdzą, że nie ma wycieku.
Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego EASA certyfikowała pierwszy silnik elektryczny do samolotu ENGINeUS 100, produkcji francuskiej firmy Safran Electrical & Power.
Władze Panamy dosyć szybko dostosowały się do części żądań nowej waszyngtońskiej administracji. Pod jej naciskiem wycofały się m.in. z uczestnictwa w wielkiej chińskiej Inicjatywie Pasa i Szlaku. Stanom Zjednoczonym bardzo zależy na strategicznej trasie transportowej.
Nie takich informacji oczekiwali klienci Boeinga. —Dopiero w 2030 roku Boeing będzie w stanie nadążyć z terminowymi dostawami samolotów — ocenia Gediminas Ziemelis, prezes firmy leasingowej Avia Solutions Group.
To już nieodwołalne. Pracownicy sektora publicznego w Belgii zastrajkują 13 lutego, czyli w najbliższy czwartek. Dzień wcześniej zarząd Finnaira wznowi rozmowy z pilotami, którzy protestują przeciwko zwolnieniom. I tu także szykuje się protest.
Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego EASA certyfikowała pierwszy silnik elektryczny do samolotu ENGINeUS 100, produkcji francuskiej firmy Safran Electrical & Power.
Chińskie stocznie są zawalone zamówieniami na kontenerowce, jednak nowe jednostki pojawią się na liniach dopiero w 2026 roku i floty zostaną odnowione i powiększone w kolejnych latach.
Władze Panamy dosyć szybko dostosowały się do części żądań nowej waszyngtońskiej administracji. Pod jej naciskiem wycofały się m.in. z uczestnictwa w wielkiej chińskiej Inicjatywie Pasa i Szlaku. Stanom Zjednoczonym bardzo zależy na strategicznej trasie transportowej.
Nie takich informacji oczekiwali klienci Boeinga. —Dopiero w 2030 roku Boeing będzie w stanie nadążyć z terminowymi dostawami samolotów — ocenia Gediminas Ziemelis, prezes firmy leasingowej Avia Solutions Group.
Kolejarze przygotowują plan budowy zintegrowanej sieci kolejowej. Będzie to odpowiednik wieloletniego planu budowy dróg krajowych, który powiązał inwestycje szosowe w jedną spójną sieć. Warszawska linia średnicowa do rozbudowy.
Operatorzy kolejowi i spedycje uruchamiają coraz więcej intermodalnych połączeń między Polską i Holandią.
Główną różnicą pomiędzy klasycznymi i sektorowymi zamówieniami są progi, od których stosuje się reżim prawa zamówień publicznych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas