„To posunięcie miało zmusić Ryaniara do zwrócenia wsparcia publicznego, jakie otrzymał ze strony mieszanej organizacji lotnisk departamentu La Charente za korzystanie z lotniska w Angouleme w latach 2008-2009, uznanej za bezprawną przez Komisję Europejską decyzją z 23 lipca 2014” — stwierdza komunikat DGAC.
Czytaj także: Ryanair nie chce w Polsce pracowników na etacie
Sekwestr spowodował „nieuchronne niedogodności dla 149 pasażerów unieruchomionego samolotu”, którzy ostatecznie odlecieli innym samolotem 5 godzin później — dodał urząd uznając też za „godne ubolewania zmuszenie państwa do zastosowania takiego środka”. Takim działaniem władze francuskie potwierdzają „wolę gwarantowania warunków uczciwej konkurencji linii lotniczych i lotnisk”.
Urząd nie podał sumy, jaką winien oddać Ryanair. Przewoźnik nie chciał wypowiadać się na gorąco w tej sprawie.
Umowa w Niemczech
Odrębnie Ryanair doszedł do porozumienia z niemieckim związkiem zawodowym Verdi w sprawie warunków pracy i siatki płac personelu pokładowego, które zostanie poddane 13 listopada pod głosowanie członków. Umowa na 2 lata dotyczy wszystkich pracowników pokładowych w Niemczech i potwierdza stosowanie miejscowego prawa pracy, włącznie z rewaloryzacją zarobków i innych dodatków.