Ekologia tak, ale wtedy, gdy niedroga

40 proc. Polaków używa na zakupach własnych opakowań wielorazowego użytku do towarów na wagę.

Publikacja: 20.03.2020 01:20

Sieci handlowe w działania na rzecz społecznej odpowiedzialności coraz chętniej inwestują

Sieci handlowe w działania na rzecz społecznej odpowiedzialności coraz chętniej inwestują

Foto: AdobeStock

Z raportu firmy OC&C Strategy Consultants wynika, że prawie połowa polskich konsumentów deklaruje, że wpływ detalistów na środowisko naturalne jest dla nich ważny. Oznacza to, że większa grupa – w tym wypadku 53 proc. ankietowanych – kwestiami środowiskowymi się nie interesuje, często nie tylko w odniesieniu do firm, w sklepach których robią zakupy, ale ogólnie.

– Mimo że w Polsce kwestie CSR w niewielkim stopniu przekładają się na realne decyzje zakupowe, nie oznacza to, że retailerzy mogą spać spokojnie, marginalizując w swoich działaniach środowisko bądź prawa pracowników. Nowe pokolenia – milenialsi oraz pokolenie Z – coraz uważniej patrzą im na ręce. Są oni jako młodzi ludzie najbardziej zainteresowani przyszłością planety oraz respektowaniem praw człowieka – mówi Maciej Bazyl, menedżer OC&C Strategy Consultants.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Wydarzenia Gospodarcze
W Katowicach w rolach głównych: bezpieczeństwo, energia, technologie
Wydarzenia Gospodarcze
Shape Tomorrow Today: Jak liderzy biznesu rewolucjonizują firmy w erze AI
Wydarzenia Gospodarcze
8-9 kwietnia br. odbyła się XIII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG
Wydarzenia Gospodarcze
W Kielcach o roli gazownictwa w zmieniającej się energetyce
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Wydarzenia Gospodarcze
OZE – nowe moce, które potrzebują wsparcia