Linie lotnicze mogą mieć problem z rosnącą wagą pasażerów

Przed każdym rejsem piloci obowiązkowo wyliczają masę startową samolotu i środek ciężkości w celach bezpieczeństwa. Problem w tym, że korzystają ze starych wskaźników, które przestają odpowiadać faktycznej wadze pasażerów i bagażu - zauważa Business Insider Polska.

Aktualizacja: 04.07.2021 15:24 Publikacja: 04.07.2021 14:10

Linie lotnicze mogą mieć problem z rosnącą wagą pasażerów

Foto: AdobeStock

Rosnąca waga podróżnych staje się kłopotem dla linii lotniczych. Piloci wciąż używają wskaźników masy ciała pasażerów stworzonych około 20-30 lat temu, które coraz mniej przystają do rzeczywistości. Na problem zareagowała już Federalna Administracja Lotnictwa (FAA), która poleciła amerykańskim przewoźnikom uaktualnienie wskaźników. Podobne działania planuje podjąć także europejski nadzór lotniczy.

Obliczenie wagi pasażerów i ich bagażu jest konieczne do wyważenia środku ciężkości samolotu przed odlotem oraz określenia ilości potrzebnego paliwa. Należy przyjąć tu jednak umowne wartości, by uniknąć kłopotliwego pytania podróżnych o ich wagę. Jak dotąd LOT przyjmował, że średnia masa ciała pasażera niezależnie od płci wynosi 84 kg, z kolei dziecka od 2 do 12 lat - 34 kg. Alternatywny standard to 88 kg dla mężczyzn i 70 kg dla kobiet, z kolei średnia waga bagażu rejestrowanego to 17 kg.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Transport
Amerykanie chcą przywrócenia połączeń lotniczych z Rosją
Transport
Lotniczy złom wraca na rosyjskie niebo. Rosjanie polecą 60-letnimi samolotami
Transport
Znów strajk na niemieckich lotniskach. W poniedziałek nic nie poleci
Transport
Donald Trump poleci boeingiem, którego nie chcieli Rosjanie
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Transport
Rząd uruchamia miliardowe wsparcie na zakupy elektrycznych ciężarówek