Linia lotnicza ponownie zawiesiła loty. Z winy pasażerów

Indonezyjski przewoźnik tylko tydzień wytrzymał z pasażerami, którzy nie chcieli przestrzegać środków bezpieczeństwa przed koronawirusem.

Aktualizacja: 05.06.2020 21:38 Publikacja: 05.06.2020 21:33

Linia lotnicza ponownie zawiesiła loty. Z winy pasażerów

Foto: Bloomberg

Lion Air, indonezyjski przewoźnik lotniczy, tydzień temu wznowił loty krajowe na normalnym poziomie. Jednak wystarczyło kilka dni, by firma postanowiła z powrotem je zawiesić, jak podkreślono w komunikacie prasowym, szczególnie w trosce o bezpieczeństwo załóg podkładowych, ryzykujących zdrowiem w kontaktach z pasażerami.

Przewoźnik wprost stwierdził, że wielu pasażerów nie można było w ogóle wpuścić na pokład samolotów, gdyż na lotniskach zjawiali się bez dokumentów wymaganych miejscowymi regulacjami prawnymi mającymi na celu hamowanie infekcji. Jednak problemy były także na poziomie dystansowania społecznego już na pokładzie samolotów.

- Lion Air Group wspiera rząd w wysiłkach mających na celu zapobieganie rozprzestrzeniania się COVID-19 poprzez aktywne uczestnictwo w implementacji ustalonych procedur – informował przewoźnik 3 czerwca, w cytowanym przez CNN komunikacie.

Firma, do której należą też linie Batik Air i Wings Air, zadbała o to, by na pokładach jej samolotów zablokowano środkowe siedzenia, przygotował specjalne procedury czyszczenia po każdym locie oraz procedury wymiany filtrów HEPA w samolotach, w których zdarzyłby się przypadek podejrzenia przewiezienia zarażonego pasażera. To wszystko okazało się jednak zbyt mało, w zderzeniu z niesfornością pasażerów.

Lion Air Group zawiesiła też połączenia międzynarodowe. Na razie brak jest informacji o tym, czy loty będą przełożone, przewoźnik uniemożliwił dokonywanie rezerwacji, ale pasażerom oferowany jest zwrot pieniędzy za bilety.

Lion Air, indonezyjski przewoźnik lotniczy, tydzień temu wznowił loty krajowe na normalnym poziomie. Jednak wystarczyło kilka dni, by firma postanowiła z powrotem je zawiesić, jak podkreślono w komunikacie prasowym, szczególnie w trosce o bezpieczeństwo załóg podkładowych, ryzykujących zdrowiem w kontaktach z pasażerami.

Przewoźnik wprost stwierdził, że wielu pasażerów nie można było w ogóle wpuścić na pokład samolotów, gdyż na lotniskach zjawiali się bez dokumentów wymaganych miejscowymi regulacjami prawnymi mającymi na celu hamowanie infekcji. Jednak problemy były także na poziomie dystansowania społecznego już na pokładzie samolotów.

Transport
Prezes Embraera: Dla nas budowa samolotów to nie tylko biznes
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Transport
Ryanair poszedł na wojnę z kolejnym lotniskiem. Trudniej dolecieć do Legolandu
Transport
Linie lotnicze ostrzegają: ubierz się porządnie, bo nie polecisz
Transport
Milion dolarów na kampanię Trumpa nie pomógł. Elon Musk bierze się za Boeinga
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Transport
Huragan Éowyn uderzył w Wyspy Brytyjskie. Lotniska i szkoły zamknięte. Nie działa kolej
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku