Pasażer pogryzł innego pasażera. Nie będzie odszkodowania

Pandemia COVID-19 nie powstrzymała dyskusji na temat odszkodowań wypłacanych przez linie lotnicze za odwołane i opóźnione rejsy. Ale przewoźnicy starają się skrócić listę powodów, kiedy takie zadośćuczynienie się należy.

Aktualizacja: 15.06.2020 13:58 Publikacja: 15.06.2020 13:00

Pasażer pogryzł innego pasażera. Nie będzie odszkodowania

Foto: Fotolia

W ostatni czwartek Europejski Trybunał Sprawiedliwości wydał wyrok sankcjonujący brak takiej wypłaty w przypadku, gdy pasażerowie pogryzą się ze sobą. W uzasadnieniu swojego wyroku sąd jednak dodał, że w takim przypadku, kiedy wydarzenie naprawdę nie zostało zawinione przez przewoźnika wszystkim pasażerom należy się jak najszybszy transport do portu docelowego. I obojętne, czy resztę podróży odbędą na pokładzie samolotu tego samego przewoźnika czy też jakiejkolwiek innej linii.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Zdesperowani Rosjanie szukają samolotów. Proszą o pomoc Kuwejt i Katar
Transport
Będzie co przenosić do CPK. Rekordy na Lotnisku Chopina
Transport
Wielkie cięcia w Boeingu. Na początek do zwolnienia ci, którzy strajkowali
Transport
Są plany rozbudowy Lotniska Chopina, ale bez wielkiego rozmachu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru