Aktualizacja: 07.10.2020 10:49 Publikacja: 07.10.2020 10:40
Foto: Bloomberg
Rewolucyjna zmiana prawa transportowego (lex Uber), będąca efektem wielomiesięcznych prac i trudnego konsensusu całej branży przewozowej, weszła w życie 1 października - obliguje operatorów aplikacji łączących kierowców z pasażerami do posiadania licencji pośrednika, a także korzystania wyłącznie z oznakowanych aut prowadzonych przez osoby z uprawnieniami taksówkarza. W efekcie od tygodnia kierowcy takich platform jak Uber, czy Bolt muszą być w praktyce taksówkarzami. Niespodziewanie jednak Senat ostatniego dnia września wystąpił o cofnięcie tych regulacji. W ramach poprawek do ustawy o przeciwdziałaniu skutkom Covid-19 senatorowie zaproponowali, by wstrzymać działanie kluczowych zapisów lex Uber do końca 2020 r. W środę kontrowersyjną propozycję, przy braku sprzeciwu rządu, jednogłośnie poparła sejmowa Komisja finansów Publicznych.
Zarządzająca infrastrukturą spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) mocno zwiększy wydatki. Na 2025 r. zaplanowa...
Już dwa Boeingi przeznaczone dla chińskich linii Xiamen Airlines zamiast na lotnisku w Xiamen wylądowały w Seatt...
Przy każdej kolejnej rundzie rozmów amerykańsko-rosyjskich wraca temat powrotu bezpośrednich połączeń USA-Rosja....
Przywrócone przez Donalda Trumpa wyższe stawki celne na stal i aluminium zwiększą koszty produkcji samolotów i s...
Stany Zjednoczone wprowadzają nowe opłaty portowe dla chińskich statków, tłumacząc to chęcią ożywienia amerykańs...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas