Dyrektor Alstom Henri Poupart-Lafarge: Pociągi dla Europy będą produkowane w Europie

Musimy dekarbonizować transport, który w ciągu ostatnich 20 lat poważnie zwiększył emisję dwutlenku węgla. Dlatego inwestycje w kolej są niezbędne – przekonuje dyrektor generalny Grupy Alstom Henri Poupart-Lafarge.

Publikacja: 08.10.2024 04:50

Dyrektor Alstom Henri Poupart-Lafarge: Pociągi dla Europy będą produkowane w Europie

Foto: Christophe Morin/Bloomberg

Jak widzi pan przyszłość europejskiego transportu kolejowego?

Państwa członkowskie UE i Komisja Europejska mają wolę dekarbonizacji transportu. W ostatnich 20 latach transport był jedyną gałęzią gospodarki, która poważnie zwiększyła emisję dwutlenku węgla. Redukcja wymaga wdrożenia planów krajowych i ogólnoeuropejskich. Na poziomie unijnym to „Gotowi na 55” z celem 55-proc. redukcji do 2030 roku i neutralności klimatycznej do 2050 roku, co napędza inwestycje kolejowe. Aby osiągnąć te cele, konieczne jest zwiększenie udziału kolei w transporcie pasażerskim i towarowym. W miastach widzimy rosnące nakłady w szynowy transport publiczny: w metro i tramwaje, dzięki czemu zwiększa się jakość życia. Rośnie także udział ruchu dalekobieżnego, kraje rozbudowują linie regionalne, główne dużych prędkości. To powoduje wzrost popytu na tabor, a także na nowoczesne systemy sterowania ruchem kolejowym (ERTMS). Te inwestycje stworzą europejski system komunikacji kolejowej.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
LOT ogłosił nowe połączenie. Od jesieni poleci do Marrakeszu
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Transport
W PKP Cargo odstąpiono od „porozumienia walentynkowego”
Transport
Boeing gorączkowo szuka gotówki. Znów się wyprzedaje
Transport
Spółki budowlane liczą na więcej inwestycji kolei
Transport
Chińczycy nie chcą Boeingów? Już są na nie inni chętni