Warunek? Akcje powinny jeszcze minimalnie podrożeć z obecnych 18,84 euro do 21 euro i utrzymać się na tym poziomie kolejnych 28 dni — podał „Financial Times”. Jego zarobki w roku finansowym 2023/2024 zostały ustalone na poziomie 2,7 mln euro.
Bez gotówki do ręki
Wypłata 100-milionowego dodatkowego bonusa zostanie zrealizowana w formie opcji na zakup 10 milionów akcji po 11,12 euro każda. Cena akcji Ryanaira wzrosła w tym roku o 50 proc. Natomiast analitycy przewidują, że w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy osiągnie poziom 24 euro. Ich zdaniem średnia cena na poziomie 24,10 utrzyma się przez wiele miesięcy. Program motywacyjny, który pierwotnie miał wygasać w 2024 r., został przedłużony do 2028 r. w grudniu 2022 r., kiedy akcje spółki były notowane poniżej 13 euro. Nawet jeśli akcje nie osiągną określonego progu, O’Leary, który kierują tą linią od 1994 r. i tak otrzyma wypłatę, jeśli przewoźnik budżetowy wykaże roczny zysk w wysokości 2,2 miliarda euro po opodatkowaniu. W listopadzie Ryanair podał, że zysk za cały rok wyniesie od 1,85 do 2,05 miliarda euro. Linia lotnicza ostrzegła wtedy, że zaszkodziły jej znacznie wyższe rachunki za paliwo i opóźnienia w dostawach samolotów od Boeinga. - Dodatkowe koszty paliwa oznaczają, że „jest mało prawdopodobne”, aby Ryanair powtórzył wyniki z trzeciego kwartału fiskalnego z ubiegłego roku – stwierdziła wtedy spółka.
Niższe ceny paliwa, droższe bilety
Ale ceny paliwa spadają. Więc mimo że Ryanair aż 85 proc. surowca kupuje po cenach, jakie zabezpieczył sobie wcześniej (89 dol.), to jednak może skorzystać z bessy na rynku ropy. Według ostatnich wyliczeń IATA średnia tegoroczna cena paliwa lotniczego będzie o 15 dol. niższa, niż w ostatnim roku finansowym. Przewoźnik nie ukrywał również, że w grudniu jego taryfy wzrosną.
Akcjonariusze mają być zadowoleni
Nie tylko Michael O’Leary skorzysta na dobrym stanie finansów. Ustalono już, że nagroda należy się także akcjonariuszom, którym Ryanair Holdings Plc wypłaci dywidendę w wysokości 400 mln euro. Ryanair zapowiedział także, że w przyszłości może wypłacić specjalne dywidendy i przeprowadzić wykup akcji własnych.
Jednocześnie przy każdej okazji Michael O’Leary skarży się, że opóźnione dostawy Boeinga mają niekorzystne skutki. Ryanair oszacował, że aż 10 z 57 samolotów Boeing 737 Max oczekiwanych latem 2024 r. może przylecieć z opóźnieniem, co uniemożliwi zwiększenie siatki w szczycie sezonu.