Aktualizacja: 21.01.2025 15:10 Publikacja: 08.11.2023 17:22
PKP Cargo
Foto: PKP Cargo
Protest przeprowadziły związki zawodowe reprezentujące niespełna połowę załogi. Pikieta dotyczyła braku podwyżek wynagrodzeń i zerwania negocjacji płacowych przez zarząd. W jej trakcie złożono petycję adresowaną do zarządu. „Żądamy wdrożenia podwyżki wynagrodzeń w wysokości 400 zł w uposażeniu zasadniczym od 1 października 2023 roku dla wszystkich zatrudnionych pracowników PKP Cargo i spółek zależnych” - napisali związkowcy.
Ponadto wyrazili „wotum nieufności” wobec działań Zenona Kozendry, członka zarządu będącego przedstawicielem pracowników w spółce i zażądali jego dymisji. „Nie ma naszej zgody na dalszą degradację spółki PKP Cargo, utratę pozycji rynkowej i zadłużanie spółki. Żądamy zaprzestania upolityczniania decyzji biznesowych i kadrowych, negatywnie wpływających na jej funkcjonowanie i kondycję finansową” - twierdzą związkowcy. W przypadku niespełniana postulatów zapowiadają zaostrzenie protestu.
Polskie Linie Lotnicze LOT umożliwią pasażerom odroczoną płatność za bilet poprzez system PayPo. Narodowy przewoźnik wprowadza także nowe rozwiązanie, dzięki któremu będzie można kupić bilet z wykorzystaniem mil z programu Miles & More.
Pierwszy całkowicie elektryczny model Suzuki został właśnie zaprezentowany w Mediolanie. Produkcja e VITARY rozpocznie się wiosną przyszłego roku, a zapewne latem zobaczymy pierwsze egzemplarze na naszych drogach.
Aż cztery na dziesięć rodzin nie korzystało w ostatnim roku z transportu publicznego. W Lubuskiem, na Mazowszu, Opolszczyźnie, w Świętokrzyskiem i w Wielkopolsce była to nawet co druga rodzina.
Obok KDP będzie tańsza oferta. Między Łodzią a Warszawą będzie kursował AeroExpress: co pół godziny, a w szczycie co 15 minut. Ma być podstawowym środkiem transportu między Warszawą, Łodzią i CPK – zapowiada Piotr Rachwalski, członek zarządu CPK.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ogłosiła przetarg na realizację budowy 16 km drogi ekspresowej S52. To pierwszy odcinek Beskidzkiej Drogi Integracyjnej (BDI), która ma przyspieszyć podróż na trasie z Krakowa do Bielska-Białej.
Łatwy w obsłudze, bezpieczny, uniwersalny. Taki powinien być dobry program księgowy i tym właśnie charakteryzuje się Mała Księgowość. Od wystawiania faktur, przez rozliczanie podatków i składek, po zarządzanie magazynem – wszystkie te zadania znacznie ułatwia nasz program.
Do lotów do Izraela wracają właśnie Wizz Air i linie z Grupy Lufthansy. LOT i większość dużych linii z UE i Bliskiego Wschodu już tam są. Izraelczycy mają tylko kłopot z bezpośrednimi podróżami do USA, bo bilety są bardzo drogie.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Przedstawiciele zarządu Poczty Polskiej, Związku Zawodowego Pracowników Poczty i Związku Zawodowego Unia Pocztowa, podpisali porozumienie kończące spory zbiorowe wszczęte na tle płacowym w 2019 i 2023 r.
Aby wniosek organizacji związkowej o pobór składek był dla pracodawcy wiążący, muszą być spełnione określone warunki. Na co zwrócić uwagę, aby nie narazić się na roszczenia związków ani pracowników?
Czy żądania organizacji związkowej są dla pracodawcy wiążące? Jakie pomieszczenia i narzędzia trzeba udostępnić związkom? Czy ochrona członka związku zawodowego jest bezwarunkowa? Na jakie zmiany muszą przygotować się firmy?
Ustawa o ochronie sygnalistów zobowiązuje do współpracy ze związkami zawodowymi. Co konkretnie firma musi ustalić z partnerem społecznym, z kim dokładnie, jak i kiedy? Jakie wymogi formalne trzeba spełnić? Co się stanie, jeśli firma nie zrealizuje ustawowych obowiązków?
Naruszenie obowiązków informacyjnych wynikających z ustawy będzie zagrożone tylko karą grzywny.
Pracodawcy mają informować związkowców o stosowanych systemach sztucznej inteligencji. Biznes się obawia, że wyciekną tajemnice przedsiębiorstw.
Przekonać pracowników, że sztuczna inteligencja wraz z robotyzacją stanowią dla nich egzystencjalne zagrożenie, i dzięki temu odzyskać siły – to może być nowa strategia związków zawodowych.
Pracownicy mają pozyskiwać informacje o systemach AI w pracy. Ale czy tak się stanie?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas