Aktualizacja: 10.03.2025 02:25 Publikacja: 12.10.2021 11:12
Foto: Bloomberg
Do końca roku niemiecki przewoźnik zwróci jeszcze miliard euro. To wszystko są pieniądze, jakie linia otrzymała w czerwcu 2020 w ramach pakietu ratunkowego z Funduszu Ekonomiczno Stabilizującego. Cały pakiet pomocowy wyniósł 9 mld euro i uratował linię przed bankructwem podczas pandemii COVID-19. W zamian za to niemieckie państwo przejęło udziały w przewoźniku, jako cichy udziałowiec.
Od samego początku prezes Grupy Lufthansa, Carsten Spohr podkreślał przy każdej okazji, że dla niego punktem honoru jest jak najszybsze zwrócenie tych pieniędzy. — Zdecydowanie wolę pozyskać pieniądze z rynku, niż brać je od podatników. I niezmiennie pozostaniemy wdzięczni za to, że Lufthansa mogła ustabilizować swoją sytuację finansową dzięki pieniądzom podatników. Interwencja państwa uratowała ponad 100 tysięcy miejsc pracy — mówił Spohr w zeszłym tygodniu w Bostonie podczas WZA Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA).
Amerykańska Izba Handlowa w Rosji wezwała do zniesienia sankcji na rosyjskie lotnictwo. Wiadomo, że Moskwa i Waszyngton o tym rozmawiają.
Rosyjskie linie lotnicze będą przewozić pasażerów 60-letnimi samolotami z powodu braku nowych maszyn. To skutek sankcji Zachodu i klęski programu Kremla rozwoju rodzimego przemysłu lotniczego.
Co najmniej „duże zakłócenia” są spodziewane na 11 największych niemieckich lotniskach w najbliższy poniedziałek, 10 marca. Powodem jest strajk pracowników naziemnych. Ucierpi przynajmniej 150 tys. pasażerów.
Prezydent Stanów Zjednoczonych niecierpliwie czeka na dwie maszyny Air Force One. To boeingi B747-8, które zamówiła rosyjska linia Transaero. Były gotowe do odbioru, oblatane i dostosowane do rosyjskich wymogów. Transaero zbankrutowało w 2015 roku.
Suzuki to nie tylko cenione samochody i motocykle, ale też i wielokrotnie nagradzane silniki zaburtowe. Dział Marine japońskiej marki obchodzi okrągłe urodziny.
Dopłaty do zakupu elektrycznych ciężarówek, budowy dla nich szybkich stacji ładowania oraz sieci przyłączeniowych będą warte łącznie 6 mld zł. Nabór wniosków rusza w przyszłym tygodniu.
Włoski Leonardo SpA zmienił bankowego doradcę, który pomoże mu w wejściu do powstającej przemysłowej grupy lotniczej i satelitarnej. Bank of America został zastąpiony przez Deutsche Bank.
BMW swoją topową wersją M5 udowodniło już, że nadal w tych niełatwych, ekologicznych czasach potrafi robić znakomite, mocne samochody z silnikiem spalinowym. Teraz czas na test w zimowych warunkach.
Na początku 2025 roku w Niemczech zarejestrowanych było ponad 61 milionów pojazdów mechanicznych. Zdecydowana większość – prawie 50 milionów – to samochody osobowe. Dominuje wśród nich jedna marka - Volkswagen.
Wielkopolski producent autobusów dostarczy w przyszłym roku trolejbusy do Vancouver. To jedno z największych zamówień w historii firmy.
W 2025 roku Tesla odnotowuje znaczne spadki sprzedaży na najważniejszych rynkach, przy czym szczególnie firma Elona Muska dotknięta zostanie w Chinach, Europie i Australii.
W wyniku wdrożenia przez Jastrzębską Spółkę Węglową (JSW) planu naprawczego (Plan Strategicznej Transformacji JSW) z uwzględnieniem spółek zależnych, do końca lutego 2025 r. osiągnięto 1,2 mld zł redukcji nakładów inwestycyjnych na ten rok oraz ok. 232 mln zł oszczędności w obszarze zakupów. Zwieńczeniem tych informacji była jednak rezygnacja ze stanowiska wiceprezesa JSW ds. rozwoju Jarosława Klucznioka.
Pierwszy partia surowca, w ilości 100 mln m3., zostanie przesłana z terminala LNG w litewskiej Kłajpedzie przez polską sieć, do połącznia w Drozdowiczach. Zawarte memorandum powinno pomóc również w realizacji kolejnych dostaw.
Wyścig AI nabiera tempa. Alibaba, chiński koncern z branży e-commerce, m.in. operator AliExpress, ogłosił, że wprowadza właśnie swój najnowszy model generatywnej sztucznej inteligencji - QwQ-32B.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas