Zmiany w koncepcji CPK. Wiceminister Horała: obsłuży mniej pasażerów

W pierwszym etapie działalności Centralnego Portu Komunikacyjnego prawdopodobnie będzie nieco mniej pasażerów niż zakładaliśmy - mówi w rozmowie z Business Insider Polska Marcin Horała, wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu, ds. CPK. Zaprzecza jednak doniesieniom, że miałoby to być jedynie lotnisko cargo.

Publikacja: 01.10.2021 11:56

Marcin Horała

Marcin Horała

Foto: Fotorzepa, Darek Golik

ula

- Chcę podkreślić, że Centralny Port Komunikacyjny nie będzie lotniskiem opartym o przewozy cargo – powiedział w rozmowie z Business Insider Polska Marcin Horała, wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu, ds. CPK. W CPK będzie większe cargo, natomiast to nie znaczy, że to będzie lotnisko typu towarowego - zapewnił.

Co się zatem zmieni w projekcie CPK pod wpływem prognoz uwzględniających wpływ pandemii COVID-19 na ruch lotniczy? Według Marcina Horały przede wszystkim zmieni się podział procesu inwestycyjnego na fazy – etapów będzie więcej. Dotychczas zakładano dwa: początkową przepustowość do 47 mln pasażerów rocznie i w drugim etapie 100 mln pasażerów rocznie. W wyniku kryzysu wywołanego COVID-19, ten pierwszy etap będzie zakładał mniejszą przepustowość. Zaś drugi, w którym przepustowość nowego lotniska, będzie wynosić 100 mln pasażerów rocznie, to odległa przyszłość. W bliższej przyszłości może pojawić się potrzeba rozwoju CPK do poziomu 50-60 mln pasażerów rocznie. To właśnie byłby nowy, wcześniej nieprzewidziany, etap inwestycji – podkreśla wiceminister.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Zdesperowani Rosjanie szukają samolotów. Proszą o pomoc Kuwejt i Katar
Transport
Będzie co przenosić do CPK. Rekordy na Lotnisku Chopina
Transport
Wielkie cięcia w Boeingu. Na początek do zwolnienia ci, którzy strajkowali
Transport
Są plany rozbudowy Lotniska Chopina, ale bez wielkiego rozmachu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru