Zmiany w koncepcji CPK. Wiceminister Horała: obsłuży mniej pasażerów

W pierwszym etapie działalności Centralnego Portu Komunikacyjnego prawdopodobnie będzie nieco mniej pasażerów niż zakładaliśmy - mówi w rozmowie z Business Insider Polska Marcin Horała, wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu, ds. CPK. Zaprzecza jednak doniesieniom, że miałoby to być jedynie lotnisko cargo.

Publikacja: 01.10.2021 11:56

Marcin Horała

Marcin Horała

Foto: Fotorzepa, Darek Golik

ula

- Chcę podkreślić, że Centralny Port Komunikacyjny nie będzie lotniskiem opartym o przewozy cargo – powiedział w rozmowie z Business Insider Polska Marcin Horała, wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu, ds. CPK. W CPK będzie większe cargo, natomiast to nie znaczy, że to będzie lotnisko typu towarowego - zapewnił.

Co się zatem zmieni w projekcie CPK pod wpływem prognoz uwzględniających wpływ pandemii COVID-19 na ruch lotniczy? Według Marcina Horały przede wszystkim zmieni się podział procesu inwestycyjnego na fazy – etapów będzie więcej. Dotychczas zakładano dwa: początkową przepustowość do 47 mln pasażerów rocznie i w drugim etapie 100 mln pasażerów rocznie. W wyniku kryzysu wywołanego COVID-19, ten pierwszy etap będzie zakładał mniejszą przepustowość. Zaś drugi, w którym przepustowość nowego lotniska, będzie wynosić 100 mln pasażerów rocznie, to odległa przyszłość. W bliższej przyszłości może pojawić się potrzeba rozwoju CPK do poziomu 50-60 mln pasażerów rocznie. To właśnie byłby nowy, wcześniej nieprzewidziany, etap inwestycji – podkreśla wiceminister.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Spółki budowlane liczą na więcej inwestycji kolei
Transport
Chińczycy nie chcą Boeingów? Już są na nie inni chętni
Transport
Rosjanie bardzo chcą wrócić do lotów do USA, ale Bruksela nie widzi na to szans
Transport
Cło na stal i aluminium to droższe bilety lotnicze
Transport
USA znów uderzają w Chiny. Biały Dom nakłada opłaty na chińskie statki